alleen lezen bestand kan ik niet kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kodro

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2004
Berichten
58
Hallo, ik heb een dringende vraag ivm "alleen lezen bestanden": ik moet dergelijke bestanden van mijn CD op m'n harde schijf krijgen maar kan die blijkbaar niet kopiëren. Ik krijg de melding dat ik "insufficient priviliges" heb. Als ik in eigenschappen het blokje "alleen-lezen" wegvink, krijg ik de melding dat dit niet lukt. Is er een uitweg? Een of andere manier om dit te omzeilen?

Kan iemand me DRINGEND helpen????
 
Het lijkt er op dat je wegens gebruiksrechten zeer beperkt bent.
Probeer eens in te loggen als administrator en probeer het dan eens.
 
Wat voor cd is het, een zelf gebrande ?
 
ja, door een grafische studio gebrand. Vermoedelijk met Quark- of Pagemaker-files en die heb ik nodig!
 
helaas onmogelijk... deze studio bestaat niet meer; tja, zal niet lukken zeker? had gedacht om die files van de CD te halen (met stuffit of winzip) en dan via FTP bij een andere studio te krijgen maar vrees dat ik de CD zal moeten koerieren. jammer...
 
Heb je al de cd verkent (rechtermuisknop op de cd en dan verkennen kiezen) en dan ctrl a en dan ctrl c en dan naar een map toegaan op je hd en dan ctrl v?
 
tuurlijk al geprobeerd. Krijg volgende melding: "Kan bestand niet kopiëren. Kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen."
 
Probeer een image te maken en dan de rechten aan te passen op je PC..
 
Als je nero hebt dan kan je een cd kopieren naar een image. Je kan dat dan bewaren als .bin of .iso.
Het makkelijkste om dit dan te mounten is via daemon tools. Je krijgt er dan een virtuele cd rom erbij. Hier kan je makkelijker de beveiliging op aan passen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan