Alleen-lezen C: schijf uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninjalorenzo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jan 2012
Mijn MP3-speler is op m'n computer zichtbaar als ''Verwisselbare schijf (C:)''. Op dit moment staan er geen bestanden op, maar als ik bestanden er probeer in te plakken, krijg ik de volgende melding: ''Kan de map of het bestand niet maken.'' Ik denk dat het staat ingesteld op alleen-lezen. Ik heb op andere sites gezien dat je dit kunt verwijderen via ''Eigenschappen'', maar bij mij staat er dan geen optie met alleen-lezen. Zie hiervoor de screenshot hieronder. Weet iemand hoe ik wel bestanden op m'n MP3 kan zetten? Alvast bedankt.

Lorenzo

mp3hz.png

Let even op: Het aantal bestanden dat je kunt plaatsen in een map is beperkt bij FAT.
Dat geldt zéker voor de hoofdmap.

Ik vermoed dat je in ieder geval een nieuwe submap moet maken onder de hoofdmap en daarin je kopieeracties moet gaan doen.

Tijs.

Het probleem is juist dat ik ook geen submappen kan toevoegen. Dan krijg ik ook weer de melding dat het bestand niet te maken is. Wat moet ik nu?

Ga eerst eens in zo'n submap, en maak dáár een nieuwe map. Werkt dat, dan is je hoofdmap 'vol'.

Tijs.

Er staat geen enkele submap in de hoofdmap. De hoofdmap is helemaal leeg.

Als er niets op staat, dan kan je proberen hem te formatteren.
Staat er wel iets op, dan eerst even de bestanden kopieren in een map op je harde schijf en dan formatteren.

Dat is dan niet goed he, want vlgs. je schermafdruk heb je al de helft in gebruik nu...

Tijs.

Op m'n MP3 staan ook standaard al wat dingen, zoals wat foto's en een spelletje. Die heb ik er zelf niet opgezet. Ik denk dat die zoveel ruimte innemen. Ze zijn echter niet zichtbaar in de hoofdmap. Ik zal hem nu proberen te formatteren.

Doe eens het volgende: Start -> Uitvoeren -> diskmgmt.msc
Maak het scherm maximaal groot, en maak er een schermafdruk van. Upload die naar (bijv.) www.mijnbestand.nl en geef ons de link ernaartoe.

Ik verbaas me er namelijk over dat je een verwisselbare schijf hebt die blijkbaar de C: schijfletter heeft gekregen, terwijl (normaal gesproken) Windows op de C: schijf staat...

Tijs.

Formatteren kun je doen door te rechtsklikken op die partitie C: die onderaan je schermafdruk wordt getoond en dan kiezen voor Formatteren.

Natuurlijk ben je dan wel alles kwijt wat er op stond, vergeet dat niet.

Wat je evt. kunt doen vóórdat je 'm formatteert: Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /s /a C:\
Als er dan bestanden voorbij schieten, dan staat er wel degelijk iets leesbaars op die schijf, dus dan niet formatteren, natuurlijk.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik krijg dan de volgende melding: ''Het volume in station C heeft geen naam. Het volumenummer is 301E-3218. Bestand niet gevonden.'' Wat betekent dit?

Dat betekent dat er niets gevonden is. Dus als de data die er ooit opstond niet zo (super) belangrijk zijn, dan uitvoeren waar ik het over had:
Formatteren kun je doen door te rechtsklikken op die partitie C: die onderaan je schermafdruk wordt getoond en dan kiezen voor Formatteren.

Succes,

Tijs.

Ik heb net m'n MP3 geformatteerd, maar als ik nu een bestand wil toevoegen, krijg ik de volgende melding: ''Kan [x] niet maken. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.'' Wat nu?

Even naar de Helpmij Chat komen.
Hopelijk kan ik dan m.b.v. Teamviewer je even helpen.

Andere mogelijkheid: Die partitie rechtsklikken en kiezen voor Verwijderen. Zodra die weg is, dan op de "Niet-toegewezen ruimte" rechtsklikken en weer een nieuwe partitie maken. Die daarna formatteren op de manier zoals je nu al weet.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan