Alleen lezen deactiveren vba code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jimmy82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2022
Ik ben op zoek naar een code als dat mogelijk is voor het volgende:

Wij werken met een excel bestand wat op een bepaalde locatie op het bedrijf open blijft staan en word bijgewerkt door de collega die daar aan het werk is, dit bestand staat 24/7 open.
Nou word dit bestand tijdens ochtend overleggen geopend op een andere locatie en geeft dat alleen lezen aan want hij staat open op ........
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om dit te omzeilen via een code dat je hem op 2 plaatsen tegelijk kan bewerken en dan eventueel een extra code voor het updaten van de ingevoerde wijzigingen

Bedankt voor je reactie, maar wat ik bedoel is dat hij op 2 locaties tegelijk kan open staan zonder dat het alleen lezen is.
Dus dat je op beide locaties tegelijk wat in kan vullen en dan nog via een andere code het file update zo dat de andere dat ook kan zien wat je op dat moment hebt ingevuld.

Dit is wel zo ongeveer wat ik bedoel alleen kan ik geen buttons met vba codes gebruiken om diverse functies uit te voeren want dan komt die met de volgende melding:
[FONT=&quot]Excel voor het web ondersteunt het uitvoeren of communiceren met Formulierbesturingselementen niet. Als u Formulierbesturingselementen wilt gebruiken, opent u dit bestand met de desktop-app.[/FONT]

Zoveel weet ik er niet vanaf, maar de desktop-app schijnt de nodige web-functionaliteit te hebben.
Ik hoop dat er iemand reageert met meer ervaring op dit punt.

Je kunt i.p.v. cocreatie ook “ Delen verouderd” gebruiken. Die doet wel wat jij wil. Ik heb eenzelfde document op mijn werk.
Iedereen met toestemming kan er dan in principe tegelijk in werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan