Alleen lezen nestand kopiëren likt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fendtgek

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
Berichten
18
Hallo,

Ik heb even een klein probleempje. Ik heb een cd met software gekregen, maar de laptop waar het op moet heeft geen cd speler. Nu wou ik met een andere pc de bestanden kopiëren naar USB om het over te zetten, maar ik krijg een alleen lezen melding. Ik kan dit niet aanpassen, maar wil alleen de bestanden kopiëren naar de andere laptop, is hier een oplossing voor?
 
Hoe doe je dat kopiëren? Als je "Knippen" doet om daarna ergens te "Plakken" zal je inderdaad die melding krijgen. Bij "Kopiëren" en dan ergens "Plakken" worden de gegevens van de CD alleen gelezen en zou die melding dus niet mogen verschijnen.
 
Ja ik probeer inderdaad te kopiëren, maar dit lukt niet. Gaat trouwens om een programma wat ik wil installeren, misschien dat dit verschil maakt.
 
Dan kan ik me bij die melding niets voorstellen als je echt Kopiëren en plakken doet. Vertel eens stap voor stap wat je doet.
 
Ook handig om te weten om welke windows versie het gaat
 
Ik plaats de cdrom in de lezer. Ik ga naar de cd toe in deze computer, ik open hem, ik klik met de rechtermuisknop op het bestand wat ik wil hebben en klik op kopiëren. Nu ga ik naar een lege USB stick, klik hier met rechtermuisknop en daarna plakken. nu krijg ik de melding: de bestanden op deze cdrom hebben het kenmerk alleen lezen. u kunt de bestanden op deze cdrom niet verplaatsen of verwijderen. keuzes die ik dan heb zijn opnieuw proberen, overslaan of annuleren.

windows versie is windows 10 64 bit.
 
Het lijkt om een dusdanig beveiligde CD te gaan dat het niet mogelijk is om er op de standaard wijze bestanden of programma's van te kopiëren.
 
nu krijg ik de melding: de bestanden op deze cdrom hebben het kenmerk alleen lezen. u kunt de bestanden op deze cdrom niet verplaatsen of verwijderen.

Alleen lezen is standaard als het op een cd/dvd staat.
Ik vermoed dat je toch de optie verplaatsen hebt gekozen, al dan niet p.o.
Probeer het dan niet met windows verkenner maar met bijvoorbeeld unstoppablecopier of met een vergelijkbaar iets als total commander.


Overigens de topic verplaatst van hardware naar windows 10
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan