Alleen lezen op Externe HDD uitschakelen gaat niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hallo,

Op de één of andere manier gaat het uitschakelen van "alleen lezen" op mappen op mijn externe HDD niet. Ik ga naar de eigenschappen van de map en daar staat "alleen lezen" aan gevinkt. Ik haal dat weg en klik op toepassen waarna de wijzigingen worden toegepast. Klaar zul je zeggen maar als ik weer ga kijken bij de eigenschappen staat "alleen lezen" gewoon weer geselecteerd !! ??
Wat te doen?

Ik hoor graag ,
T

Laatst bewerkt:
Toevallig die schijf ook op een Mac aangesloten gehad?

Yep, staat op mijn iMac aangesloten !
Dual Boot met W7 en OSX Snow Leopard

Ik werk niet met OSX ...... jou link betreft OSX
Ik werk gewoon met Windows.
Nu ik verder kijk zie ik dat al mijn mappen ( dus ook op C) opeens allemaal op "alleen lezen" staan !!??

Ik werk niet met OSX ...... jou link betreft OSX
Ik werk gewoon met Windows.
Nu ik verder kijk zie ik dat al mijn mappen ( dus ook op C) opeens allemaal op "alleen lezen" staan !!??

Dat is bij mij ook zo hoor...............

Maar ik kan dus geen moer met de bestanden vanwege alleen lezen !! Kan niet verplaatsen of foto's draaien en ga zo maar door!!

Nee, dat begrijp je niet goed.
Ik kan de status "alleen lezen" niet aanpassen......en zodoende niets met de bestanden doen !n Dit niet onder OSX maar onder Windows 7 !!!!!!

Was toch duidelijk?

Mogelijk ben je voor Windows 7 niet genoeg eigenaar van de schijf.

Klik met rechts op de externe schijf > eigenschappen > geavanceerd > eigenaar > wijzigen, jou account kiezen en een vinkje neerzetten dat het ook voor de onderliggende submappen/containers moet.

Gedaan en daar viel mij ook iet sop !!

Kijk eens wat er tussen de gebruikers staat!!

ScreenShot001.jpg

Wie of wat is dat in hemelsnaam??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan