Alleen lezen Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tisjehomie

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2007
Berichten
17
Hallo ik heb een probleem met alleen lezen in mappen.
Als ik bij een map naar eigenschappen ga en dan alleen lezen uit vink en op toepassen druk verschijnt het volgende: ''U hebt Administrator bevoegdheden nodig om deze kenmerken te kunnen wijzigen.'' Maar ik ben de enigste gebruiker van deze computer en heb alle bevoegdheden dus al (heb ik ook nagecheckt).
Toen las ik op de microsoft site dat ik cmd moet gebruiken en daar intypen:
attrib /?
en vervolgens: attrib -r +s c:\Map-naam
Voor mij is dit dus: attrib -r +s c:\GTA San Andreas
Maar dan komt er te staan: Parameternotatie niet juist:


Dus om kort samen te vangen, ik heb alles wat ik weet & kan geprobeert om Alleen lezen eraf te houden maar het werkt niet.
Nu HOOP ik echt dat hier iemand is om mij te helpen!! Heb het hard nodig.
 
Het goede oude Dos kent geen lange bestandsnamen dus weet hij niet welke dir van toepassing is.
Je moet even kijken hoe DOS de gewenste dir weergeeft.
 
Het goede oude Dos kent geen lange bestandsnamen dus weet hij niet welke dir van toepassing is.
Je moet even kijken hoe DOS de gewenste dir weergeeft.

Sorry maar dat zijn een boel woorden die ik niet begrijp:confused: Kan je het een beetje uitleggen zodat een 'beginner' het ook snapt? En hoe moet ik dat dan veranderen? Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Het goede oude Dos kent geen lange bestandsnamen dus weet hij niet welke dir van toepassing is.
Dit is ook geen 'goede oude Dos' meer, dus dat hoeft niet, maar de command processor splitst de parameters op de spaties.

Probeer dit eens:
attrib -r +s "c:\GTA San Andreas"
 
Dit is ook geen 'goede oude Dos' meer, dus dat hoeft niet, maar de command processor splitst de parameters op de spaties.

Probeer dit eens:
attrib -r +s "c:\GTA San Andreas"

Nope dat werkt ook niet, ik denk dat het een probleem is met de spaties tussen GTA San & Andreas, maar aan elkaar schrijven helpt ook niet..
 
Nope dat werkt ook niet, ik denk dat het een probleem is met de spaties tussen GTA San & Andreas, maar aan elkaar schrijven helpt ook niet..

Ik had het ook niet aan elkaar geschreven, dat gaat zeker fout. Je moet de spatie laten staan en er quotes omheen zetten, dus "San Andreas"
 
Get "c:\GTA San Andreas" komt er te staan bestand niet gevonden, dus doe ik het met: "c:\Program Files" en dan word de toegang geweigerd?:confused:
 
Start je PC eens op in veilige modus en zie of je dan de readonly (via verkenner) kunt uitschakelen?
 
Start je PC eens op in veilige modus en zie of je dan de readonly (via verkenner) kunt uitschakelen?

Hey, ik kan dan wel de read only uitschakelen en bestanden openen en opslaan. Maar als ik hem dan weer in normale modes opstart kan dat allemaal weer niet.
Wat ik wil doen is: In de Data van GTA San Andreas een paar bestanden openen en sommige regels tekst veranderen. Denk je dat als ik dit doe in de veilige modes (want dan kan ik het dus wel veranderen) het ook nog effect heeft als ik de pc weer in de normale modes opstart?
 
jawel hoor, dat zou geen probleem moeten zijn. Toch gek dat die files op read only blijven!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan