• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

alleen lezen uitschakelen bij office 2011 voor de Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

djreinier

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2007
Ik heb in excel een formulier gemaakt voor de boekhouding.
Nu heb ik alleen een probleem met het opslaan want elke keer als ik het bestand nu open staat hij op alleen lezen.
Ik heb al heel veel dingen geprobeerd maar ik krijg dit niet uitgeschakeld.
wie weet hoe ik dit uit kan zetten?

Groeten van Reinier

djreinier,

Dit is een instelling die waarschijnlijk in het verleden aan het bestand gegeven is.
Sla het bestand op met opslaan als.
Onderaan het scherm dat nu geopend wordt staan twee knoppen, Opslaan en Annuleren.
Links daarvan staat "Extra" met een pijltje naar beneden.
Klik hier op en kies voor Algemene opties.
Er wordt nu een klein schermpje getoond waar je onder andere een wachtwoord kan invullen.
Waarschijnlijk staat hier het vakje "Alleen lezen aanbevolen" aangevinkt.
Haal het vinkje daar weg en sla het bestand met dezelfde naam op.
Hiermee is waarschijnlijk je probleem opgelost.

Veel Succes.

djreinier,

Dit is een instelling die waarschijnlijk in het verleden aan het bestand gegeven is.
Sla het bestand op met opslaan als.
Onderaan het scherm dat nu geopend wordt staan twee knoppen, Opslaan en Annuleren.
Links daarvan staat "Extra" met een pijltje naar beneden.
Klik hier op en kies voor Algemene opties.
Er wordt nu een klein schermpje getoond waar je onder andere een wachtwoord kan invullen.
Waarschijnlijk staat hier het vakje "Alleen lezen aanbevolen" aangevinkt.
Haal het vinkje daar weg en sla het bestand met dezelfde naam op.
Hiermee is waarschijnlijk je probleem opgelost.

Veel Succes.

Helaas lost dit mijn probleem niet op omdat hij hier niet staat aan gevinkt.

alleen lezen uitschakelen

Ook ik zat met dit probleem, ben maar een leek wat computers betreft, maar kwam erachter dat ik in de bestandsnaam het slash teken had gebruikt toen ik deze verving door een gewoon liggend streepje was ook de alleen lezen melding weg misschien dat je dit zou kunnen proberen.

succes

Had het zelfde probleem. Backslash weggehaald en alles werkt prima. Denk na alles geprobeerd te hebben even hier kijken. Dank, dank, dank :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan