alleen lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venne

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik werk met WindowsXP.

Als ik doodgewoon een bestand kopiëer van c: naar een CD-RW in d:, dan krijgt dit bestand op de CD het kenmerk "alleen lezen".
Wijzig ik het bestand en kopiëer ik het opnieuw naar dezelfde CD, dan lukt dit niet.

Soms zou ik graag het bestand van de CD verwijderen. Is natuurlijk ook niet mogelijk met een alleen-lezen-bestand.

Is hier een oplossing voor?

PS Geef ik het bestand een nieuwe naam, dan lukt het wel; dat doe ik echter niet graag, want dan worden verwijzingen die in andere documenten staan foutief.

Nee, als ik je goed begrepen hebt.
Bestanden die je op CD brand, kunnen alleen maar 'alleen lezen' als kenmerk hebben. Immers op een CD kun je niets verplaatsen, omzetten kopieren of wat dan ook omdat het erop gebrand staat.

Bestanden op RW-cd's kun je altijd verwijderen. De meeste brand-software heeft ergens een optie om de CD weer schoon te vegen.

ik heb het zelfde probleem, en ik ben het niet helemaal eens met de aangeboden oplossing.
het is toch een rewriteble cd dus je meot er zo over heen kunnen oplsaan en wijzigen.

Maar wat is dan toch het probleem ???

Je wilt een bestand wat je op een CD hebt gebrand wijzigen in een andere naam: dat kan niet!! Zul je t eerst terug moeten kopieren naar je HD, dan bestandsnaam wijzigen en eventueel opnieuw branden. Ook dan is het weer een 'alleen lezen' bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan