"alleen lezen"

• Onderwerp starter Onderwerp starter IvoHs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IvoHs

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Als ik een tekst met writer op een CD brand en ik wil deze terug inlezen is dit een "alleen lezen" tekst geworden. Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd, Met verschillende branders, maar telkens weer wordt dat een alleen lezen bestand. Het is mijn bedoeling om een CD te maken met daarop een aantal oefeningen om aan mensen mee te geven om te leren werken met een tekstverwerker. Maar telkens moeten zij het bestand
1. inlezen
2. wegschrijven om er een bewerkbaar bestand van te maken.

Hoe kan ik dat vermijden ?.

Ik vermoed dat het heeft te maken met de relatieve opslag van de URL's

Als de URL's relatief worden opgeslagen naar het bestandssysteem vindt OOo op de gemaakte schijf niet het pad naar dat bestand en kan het bestand waarschijnlijk alleen als "alleen-lezen" weergeven.

Kijk even naar de optie onder Extra > Opties > Laden/Opslaan > Algemeen.

In de sectie Opslaan kun je deze optie wijzigen.

Ik weet niet zeker of het hieraan ligt, maar ik denk het wel.

Een CD (of DVD) is nu eenmaal een schrijf één keer, lees vaak medium.

Zet je iets op een CD krijgt het automatisch een de eigenschap read only,

Met een Xcopy opdracht met een paar parameters kan je een copy maken van de bestanden op de CD naar de harde schijf waarbij het read only er weer af wordt gehaald.

Concreet; xcopy drive letter:\*.* doellocatioe /e /h
Dus bv xcopy d:\*.* c:\Writer_cursus /e /h

Maar als je niet zelf met dos batch programma's aan de slag wilt, er zijn ook installatieprogramma's die je helpen bij het samen stellen van een installatiescript voor jou software; bv NSIS (nb met dit pakket kan je heel veel, ik kijk nog even verder of er ook iets eenvoudigers is),

{edit}
Kijk ook hier eens naar. of deze; Inno (ook gratis|

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan