• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

alleen lijnen van tabel fixeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

alineval

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Hallo,
Ik heb een vraag over het fixeren van de lijnen van een tabel. Ik heb een template voor een (lege) tabel die ik graag wil fixeren. Het is wel de bedoeling dat anderen de cellen zelf in kunnen vullen met tekst - het gaat dus alleen om het fixeren van de lijnen. Momenteel heb ik een tabel layout die door zo'n 30 mensen gebruikt en ingevuld moet worden zonder dat de layout veranderd. Ik besteed dus veel van mijn tijd met het terugzetten van de ingevulde tabellen naar het originele format. Weet iemand of het mogelijk is in Excel om de layout van de tabel te fixeren zodat anderen hem niet per ongeluk bij het invullen veranderen?
Met vriendelijke groeten,
Aline

Hallo,
Ik heb een vraag over het fixeren van de lijnen van een tabel. Ik heb een template voor een (lege) tabel die ik graag wil fixeren. Het is wel de bedoeling dat anderen de cellen zelf in kunnen vullen met tekst - het gaat dus alleen om het fixeren van de lijnen. Momenteel heb ik een tabel layout die door zo'n 30 mensen gebruikt en ingevuld moet worden zonder dat de layout veranderd. Ik besteed dus veel van mijn tijd met het terugzetten van de ingevulde tabellen naar het originele format. Weet iemand of het mogelijk is in Excel om de layout van de tabel te fixeren zodat anderen hem niet per ongeluk bij het invullen veranderen?
Met vriendelijke groeten,
Aline

ik weet niet of ik het juist voorheb maar misschien bedoel je dat je je werblad in excel wil beveiligen waardoor andere personen enkel waarden kunnen invullen in cellen zonder dat de opmaak verandert?

Kijk daarvoor naar Menu Extra >> Beveiliging >> Blad beveiligen.
Daar kan je aanduiden wat de gebruikers mogen doen met je werkblad en wat niet.
De opmaak veranderen moet dus uitgevinkt staan ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan