alleen lokaal en geen internet op 1 pc de andere is oke

Status
Niet open voor verdere reacties.

smurfin95

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2006
Hallo

Ik heb een vraagje en ik heb al vanalles geprobeert maar het lukt gewoon niet.
Ik heb eerst een tijdje achter mijn upc modem een router gehad maar daardoor had ik steeds een lage id (verkeerde instellingen in router waarschijnlijk)
Ik heb nu de router ertussen uit gehaald en er een switch tussen gezet.
Dus vanuit de upc modem naar de switch en dan een kabeltje naar de pc en naar de laptop.
Soms heb ik op de computer lokaal en internet en dan heb ik geen internet op de laptop en soms heb ik op de laptop lokaal en internet.
Ik krijg het dan alleen niet op het andere systeem voor elkaar, wat doe ik fout of kan ik ergens iets aan instellingen wijzigen zodat we met beide systemen naar internet kunnen.
Op beide systemen staat vista.
Ik hoop iets te horen zodat ik het probleem kan oplossen, alvast bedankt

Groetjes Gerry

Hallo Gerry
Switch rechtstreeks op de modem is nooit aan te raden. Meestal geeft de provider maar 1 IP-adres op. Het feit dat je afwisselend Internet hebt op je machines is alleen afhankelijk van degene die je het eerst aanzet. De router zal je terug dienen te gebruiken.
Als je meer info geeft over de router (bedraad of draadloos, welk type)? Kan ik misschien meer info geven mbt. de instellingen.
Wat bedoel je trouwens met "lage id"

maar mijn ouders en zusje hebben het ook juist zo aangesloten en die hebben geen problemen.
Ik had ook het probleem als ik de internet kabel vanuit de upc modem naar de laptop had en dan even met de pc online wilde, ik haalde de internet kabel dan uit de laptop en moest dan ook eerst repareren/herstellen en dan het stekkertje er even uit halen van de modem, na 10 sec er weer in doen en dan had ik weer internet op de computer.
Wilde ik daarna weer op de laptop moest ik hetzelfde verhaal weer doen.
Dus ik dacht misschien is er iets anders aan de hand.
een lage id was bij de download snelheid, als ik de router er tussen uit haalde had ik ineens een hoge id

Groetjes Gerry

Zitten jouw ouders op dezelfde switch als jij of anders hoeveel pc's zijn er in totaal op de switch aangesloten?
Heb je al eens dezelfde test met de desktop gedaan zoals je net met de laptop beschreef?

Ik zit inderdaad met dezelfde switch en mijn ouders hebben er nu 4 computers aanhangen, mijn zusje 2 en ik wil er nu ook 2 en binnenkort 3 aan hebben hangen.
Ik ga anders die router wel weer eens proberen maar ik vind het wel vreemd.

Bedankt tot zo ver

Wat is het type vd switch? Voor alle duidelijkheid, jij zit samen met je ouders en je zus allemaal op 1 switch?
Ik weet ook nog niet wat je met de afkorting 'id' bedoelt?
Zie je verschillen tussen jouw instellingen en bv. deze van je ouders (ipconfig/all)?

de switch is een gewone ethernet switch

En neeik heb niet op dezelfde switch als mijn ouders, ik woon in een ander huis en mijn zusje woont ook weer ergens anders maar we hebben alle 3 dezelfde switch tussen ertussen.
Als ik bv op emule ben daar geeft hij aan hoe je verbinding is en lage id dan heb je een geel pijltje en dat betekend een trage verbinding (wat het verder betekend weet ik niet precies), maar als ik de router er niet tussen heb en gewoon rechtstreeks in de laptop doe en dan bv naar emule ga dan heb ik een hoge id en heb ik dus een hoge download snelheid.

Ik heb gisteren de router er tussen gezet en alles is meteen weer heel erg traag zelfs internet opens langzaam.
Ik heb een level one router (type:FBR-1403TX).
Ik heb al gekeken op portforward maar daar kom ik ook niet echt aan uit.
Ik heb nu dus de internet kabel maar weer even in de laptop alleen gedaan want het is gewoon geen doen zo traag.
Is er nog een andere manier om poorten open te zetten in je router?

Groetjes Gerry

Als je de router ertussen zet, wat geven de LAN-leds op het frontpaneel dan aan?
Wil je zelf een server opzetten want anders zie ik niet direct een reden om poorten open te zetten?
Draai je trouwens een personal FW op je machines?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan