Alleen lokaal en geen internet verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cortado

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2002
Berichten
32
Hallo allemaal.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en dat ik dit in het juiste forum plaats.

We hebben 3 computers thuis, 1 beneden, en 2 voor mijn kinderen boven. Die heb ik met een netgear verbinding (via het stopcontact) verbonden. Het gaat een jaar goed en nu heeft een van mijn kinderen ineens geen internet meer op haar computer, alleen lokaal wordt er in het incoon aangegeven. Alle lampjes op het netgear apperaat branden, maar als ik een internet pagina wil openen dan geeft hij de melding kan de webpagina niet openen, net alsof je offl-line werkt, maar dat is niet zo, dat heb ik gecheckt. Mijn dochter van 14 wordt er moe van, je weet hoe dat gaat bij die pubers, en ik als vader, heb er weinig verstand van, dus ik wordt er ook niet goed van.
Wellicht is het een kleinigheidje, een instelling ofzo, dus misschien moeten jullie in het begin niet te moelijk denken.
Ik hoop dat iemand mij, en vooral mijn dochter kan helpen.

M.v.g.
Rob Stakenburg en dochter Romana:(
 
probeer eens de router of switch dat je gebruikt 30 seconden uit de stroom te halen dus de stekker 30 seconden uit laten laat het toestel dan rustig op starten en probeer dan eens de verbinding te maken met het net dit is een veel voorkomend probleem die vaak op deze manier opgelost kan worden
 
Ik voel met je mee! Als ik in je buurt woonde kwam ik je even helpen :) Waarschijnlijk heeft de pc zo'n 169.254.x.x ip adres he? Probeer inderdaad de tip van Alain1988 maar eens eerst. Dan kijken of het werk Werkt het niet dan:

1. start - configuratiescherm - systeem - apparaatbeheer - netwerk adapters
2. Netwerkkaart aanklikken
3. Deleteknop, de netwerkkaart wordt nu verwijderd (NIET de driver laten verwijderen)
4. Dan in apparaatbeheer (waar je dan al zit) boven klikken op actie - zoeken naar gewijzigde apparaten

Gaat dat lukken?

Je netwerkkaart wordt dan weer opnieuw geinstalleerd en zal weer een vers ip adres krijgen. Eventueel de tip van alain nog maals uitvoeren als het net werkt.
 
Laatst bewerkt:
Nou bedankt voor jullie tips Allain en Error, ze gaat nu naar bed, ik ga het morgen proberen en laat het jullie weten. Ik heb jullie tips uitgeprint en ga morgen aan de slag.
Bedankt alvast en jullie horen het nog.

Groetjes
Rob.
 
Nog niet gelukt

Sorry jongens voor de late reatie, maar door het mooie weer en prive problemen niet eerder kunnen reageren.
Het is nog niet gelukt. Ik heb wel de laptop rechtstreeks op het modem/router aangesloten en dan werkt hij wel gelijk goed. Daarna weer via Netgear boven geprobeerd, en krijg ik alleen lokaal.
Ik heb heb modem gereset, stekker eruit, maar dat helpt allemaal niet.Die tip van Error 53, dat durf ik niet.
Ga nu proberen iemand die er verstand van heeft thuis even langs te laten komen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Rob.
 
en je bent er dus zeker van dat de kabels op de correcte manier in de switch zitten van je netgear controleer dit even en controleer ook even ok ze er goed in zitten het kan nu ook zijn dat je net gear de geeft heeft gegeven dit kan je testen moest die relatie van je een switch kunnen meebrengen en als die werk kan je verder gaan zoeken wat het probleem nog zou kunnen zijn
 
Alle kaberls zitten goed, alle lampjes branden op het Netgear apparaat. Heeft ook gewoon gewerkt, en is er spontaan mee gestopt. heb nog een ander Netgear apparaat van mijn zoon, ook alles brand, maar alleen lokaal internet.
Rob.
 
als je op de eerste netgear geen internet hebt is het uiteraard logisch dat je op de netgear van je zoon ook geen internet zal hebben

heb je al eens geprobeerd je ipadres te releasen van je net gear en dan de status op te vragen het zou er zo moeten uit zien
Naamloos.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan