Alleen lokaal , geen lokaal en internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

aksieh

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Hallo

Ik heb vandaag mijn router geïnstalleerd volgens de handleiding, en uiteindelijk heb ik een eigen netwerk gemaakt die dan : particulier netwerk heet met wachtwoord enzovoort. Maar nu wil ik internet op starten, maar dat lukt niet, want er staat dat ik alleen maar lokaal heb, en geen internet. En op de vaste kabel ( die er ook ligt) lukt internet wel. Wat moet ik nu doen?

- alle pc's/laptops uit
- router uit en van de stroom halen
- modem uit en van de stroom halen
- paar minuten wachten
- modem weer aan de stroom, wachten tot die volledig is opgestart
- DAARNA router aan de stroom, wachten tot die volledig is opgestart

Probeer het nu nog maar eens..............

Laatst bewerkt:
en als dat niet zou werken hetzelfde doen als wat ik gisteren deed toen ik mijn nieuwe (provider=) Online modem (Thompson router) kreeg ter vervanging van mijn oude Livebox en ik het nieuwe ding draadloos maar niet aan de praat kreeg, terwijl bedraad probleemloos lukte................ &^$#$%&^*%^*(&^**&$^@%

Na 2,5 uur van klooien besloot ik mijn draadloze adapter in apparaatbeheer te verwijderen / te deïnstalleren en de pc daarna opnieuw op te starten. Daarna was ik binnen 20 seconden middels het draadloze gebeuren online.
Wie weet..........................

Laatst bewerkt:
helaas...

het lukte inderdaad niet..... :evil:

Maar ik ga nu dat andere proberen.
Wie weet :P

nee, de laatste manier werkte ook niet, er gaat alleen zo'n groen lijntje in het netwerkcentrum van de computer naar de router en de gateway, maar niet naar het internet. Dus ik heb nog steeds geen draadloos internet.. :shocked:

Tja, dan wordt het denk ik ook voor ons (vanachter onze beeldschermen) lastig om je de juiste handelingen te adviseren zonder jouw configuratie te kunnen zien.

oke... Heeft iemand anders nog een idee over wat ik kan doen?
Kan ik de router resetten? of nog iets anders? ideeën? :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan