Alleen lokaal internet (draadloos internet)

Status
Niet open voor verdere reacties.

berkers1984

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2010
Hallo!

Ik heb een probleem met mijn draadloos internet! Ik heb alleen lokaal (dus geen internet)!
Wie kan mij helpen??
Dit zij de gegevens:
- Internet provider: Online
- Router: Belkin54g, hier tussen zit een modem van Online (merk: speedtouch). Deze twee zijn met elkaar verbonden.
- IPv4 IP adres: 192.168.2.2
- IPv4 Standaardgateway: 192.168.2.1

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!

Gr. Tom

Gaat het om een laptop? Heb je een beveiliging ingesteld op de router? Zo ja, welk type (wep/wpa/wpa2)? Heb je de code daarvan dan ingevuld op je pc/laptop? Heb je de router al eens gereset? Doen andere pc's het wel draadloos op de router (als deze aanwezig zijn)?

Ik heb een soortgelijk probleem, maar dan met mijn gloednieuwe Belkin Enchanced Wireless 150N router. Ik heb het netwerk beveiligd met WPA2 personal - en een password phrase. De Vista computer weigert buiten het lokale te gaan als een van de twee windows 7 computers aan staat. Nu probeer ik de beveiliging aan en uit te zetten, maar Vista weigert ook maar in eigenschappen beveiliging aan te zetten voor dat netwerk. Zodra ik WPA2-PSK selecteer springt hij meteen terug naar ''Geen beveiliging''. Ik word echt gek, en de eigenaar van die PC is nu in Beijing. (Ik krijg 20 euro als dat netwerk het weer doet:cool:)

Het gaat op 3 computers, 1x Windows Vista x32, 1x Windows 7 Ultimate x32, 1x Windows 7 Home Premium x64

Gaat het om een laptop? Heb je een beveiliging ingesteld op de router? Zo ja, welk type (wep/wpa/wpa2)? Heb je de code daarvan dan ingevuld op je pc/laptop? Heb je de router al eens gereset? Doen andere pc's het wel draadloos op de router (als deze aanwezig zijn)?

Ja, het gaat om een laptop! Ik heb de router beveiligd.. type WPA personal! Code heb ik natuurlijk ingevuld... Router heb ik al een aantal malen gereset tevergeefs. Verder zijn hier geen andere pc's of laptos aanwezig... Ik had hiervoor een andere laptop van het compaq (windows xp). Hiermee had ik nooit problemen met draadloos internet! Zou het kunnen liggen aan Vista?
Hoop dat iemand mij kan helpen?!

Het kan een IP toewijzingprobleem zijn. Koppel het modem los. (ook van de stroom) Koppel ook de router en de laptos los. Laat alles los voor 15 minuten.
Sluit dan eerst het modem aan. Wacht tot alle lampjes branden. Daarna de router en ten slotte de laptop. Op de router en de laptop moet de DHCP toewijzing op automatisch staan.
Groet Martin

Het kan een IP toewijzingprobleem zijn. Koppel het modem los. (ook van de stroom) Koppel ook de router en de laptos los. Laat alles los voor 15 minuten.
Sluit dan eerst het modem aan. Wacht tot alle lampjes branden. Daarna de router en ten slotte de laptop. Op de router en de laptop moet de DHCP toewijzing op automatisch staan.
Groet Martin

Na uren te hebben rond gesurfd voor een oplossing voor hetzelfde probleem "geen draadloos internet, alleen lokaal verbinding", heb ik bovenstaande gedaan. Simpel, en;

het werkte!!!!!!!!

Thanks Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan