Alleen lokaal internet Linksys E2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

JayKay

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2008
Goedenavond, ik heb al een tijdje het probleem dat 1 laptop (windows Vista) alleen maar lokaal internet heeft via draadloos. Met kabel kan ik wel gewoon op het internet. Zodra ik de kabel er weer uit haal en de wifi aanzet, krijg ik weer alleen lokaal. Heb al vanalles geprobeerd, van stekkers checken tot de router compleet opnieuw instellen maar niks helpt!

2 iPods, 1 desktop met Vista, 1 desktop met Windows 7 en een laptop met Windows 7 werken gewoon prima. Heb nog even een screen gemaakt met wat ik te zien krijg als ik op "Herstel" klik.

Wie o wie heeft er oplossingen? De helpdesk van Cisco in ieder geval niet...

routerproblemen.jpg

Probeer je router eens op een ander kanaal, kanaal 9 bijvoorbeeld. Dit doe je in de router zelf, dus via het IP adres van je router.
Check ook eens wat voor netwerk kaart er in die laptop zit. Als dat er 1 van Atheros is, dan zul je nieuwe drivers moeten downloaden van de Atheros website om hem beter geschikt te maken met nieuwe routers/beveiligingen. Vooral WPA2 is een probleem voor notebooks met vista en oudere Atheros drivers.

Ah oke, dat zou kunnen inderdaad. Er zit inderdaad een Atheros kaart in de laptop. De AR5007. Ik heb hiervoor gezocht naar drivers op de site van Atheros maar in dat bestandje staan alleen maar 2 .pdb bestanden, 2 .sys bestanden, 2 setupgegevens bestanden, en 2 beveiligingscatalogus bestanden. Hoe kan ik deze drivers installeren dan?

Druk met rechtermuisknop op Deze Computer icoon op bureaublad of in het startmenu, kies Beheren, daar kies je Apparaatbeheer, zoek bij Netwerkadapters die Atheros 5007 kaart, rechtermuisknop en kies stuurprogramma's bijwerken. Kies "Ik wil zelf kiezen", Blader naar het mapje met die losse bestandjes en dan gaat ie drivers updaten. Daarna moet je eenmalig opnieuw verbinden met de linksys, en dan ZOU het moeten werken.

Succes :thumb:

Yay, het is gelukt! Hartstikke bedankt! :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan