Alleen lokaal internet met draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shirley350

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2009
Een paar dagen terug heb ik een draadloze router van mn vader gekregen zodat ik thuis
op mijn eigen laptop draadloos kan internetten op onze eigen internet.

Hij had de router bij hem thuis helemaal ingesteld en mijn laptop erop aangesloten. Het internet werkte als een speer. Hierdoor hoefde ik alleen maar de stekkertjes erin te doen en dan zou het volgens mijn vader moeten werken. Echter is dit niet het geval. De volgende dag een tijdje aan de telefoon gezeten met mijn vader om het probleem op te lossen.

En de volgende dag heb ik weer mn laptop en de router meegenomen naar mn vader. Nu zag hij het direct in de instellingen van de router. De Mac-instellingen waren nog van mijn vader en dus vertelde mijn vader dat ik de mac instellingen moest clonen. Dit leek te werken want het nummer veranderde, maar helaas zonder resultaat. Alleen lokaal internet.

Ik ben niet echt bekend in de computerwereld, maar wie zou mij kunnen helpen? Mijn vader en ik weten het niet meer,

Groetjes Shirley

4 dingen moet je zeker even vermelden:
1. De internetprovider van je vader en welke modem of router (merk + type) zijn internetprovider hem beschikbaar heeft gesteld
2. Jouw eigen internetprovider en welke modem of router (merk + type) je internetprovider beschikbaar heeft gesteld
3. Merk + type van je draadloze Internetrouter
4. Je hebt nu lokaal Internet zeg je. Maak even draadloze verbinding, en vraag dan even gegevens op via het volgende commando:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
a. geef ons het ip-adres (in Vista heet het het IPv4 adres)
b. geef ons het ip-adres van de standaardgateway

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb er niet veel verstand van, maar ik ga mn best doen de vragen te beantwoorden.

1. Internetprovider is volgens mij UPC (via de kabel?) van mn vader. Welke type modem/router mijn vader heeft zou ik niet weten, hij woont ergens anders en ik kan hem op dit moment niet bereiken :confused:

2. Mijn internetprovider was Wanadoo, (Dat is inmiddels Orange geworden?) Het type van de router/modem: Thomson Speedtouch 510 / Edimax.

3. De draadloze internetrouter: Wireless Router van Sweex.

4. a. IPv4 = 192.168.1.100
b. Standaardgateway = 192.168.1.100

Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven, in ieder geval bedankt voor de snelle reactie en de hulp.

Groeten, Shirley

Werkt internet wel als je de laptop rechtstreeks op de modem aansluit met een utp kabel?

Gebruik dan wel ipv. het in die instructie genoemde web-adres ("192.168.123.254") de volgende link: http://192.168.1.1
Kijk of je daarmee inderdaad je eigen Sweex router bereikt (zoals in de afbeeldingen op bovenstaande link van SJJ).
Is dat inderdaad de Sweex, probeer dan dezelfde instellingen te doen als in die instructie t/m de eerste herstart (draadloze gedeelte kun je overslaan, per slot stond dat al goed).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle goede adviezen!

Na mijn werk, belde mijn vader me weer op. (weer uren aan de telefoon gezeten:confused:)
Uiteindelijk doet hij het nu.

We hebben weer van alles geprobeerd met de router. Uiteindelijk hebben we onze eigen router weg gehaald en de nieuwe router geplaatst. Waardoor ik wireless met mijn eigen laptop kan internetten en de pc beneden via een kabeltje gaat. Ben zo blij dat het nu eindelijk gelukt is, was echt een beetje wanhopig geworden.

In ieder geval wil ik iedereen bedanken die hebben gereageerd en diegene die met mij hebben meegedacht. Bedankt!

Groeten, Shirley

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan