Alleen lokaal internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

FDejonge

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2015
Ik ben onlangs verhuisd en probeer op mijn laptop verbinding te maken met het lokale netwerk. Ik kan verbinding maken, maar ik krijg het bericht "alleen lokaal". Bij Windows Netwerkcontrole krijg ik het bericht "De modem of router is niet beschikbaar".

Ik heb de opties die eronder staan geprobeerd, zonder succes. Ik heb de modem tijdelijk uitgezet en opnieuw opgestart, dit werkt ook niet. Ik heb met behulp van Command Shell geprobeerd TCP/IPv4 handmatig in te voeren, dit maakte ook geen verschil. Ik heb TCP/IPv6 uitgeschakeld, niets.

Het gaat om een HP Pavilion dv5 Notebook uit 2010, met Windows Vista 6.0 Service Pack 2.

Met mijn mobiele telefoon kan ik prima verbinding maken, mijn huisgenoten hebben ook geen probleem. Vorige week heb ik met mijn laptop nog verbinding gemaakt met een netwerk op een andere locatie, dus ik begrijp niet waar het probleem ligt.

Ik weet niet erg veel van computers helaas, vandaar mijn vraag. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Download
51a75cb870d4d-icon1348083463.jpg
Change DNS Servers en voer de gegevens in van je provider welke je hier kunt vinden.

Kijk of dat helpt.

Dank voor je antwoord dorado,

Ik heb met mijn laptop geprobeerd om verbinding te maken op een andere locatie (twee verschillende verbindingen geprobeerd), helaas geeft mijn laptop ook hier weer aan alleen een lokale verbinding te kunnen maken. Dit is nieuw - anderhalve week geleden kon mijn laptop nog probleemloos verbinding maken met draadloze netwerken. Iemand anders gaat nu proberen om het programma dat je hebt doorgestuurd te downloaden en op een USB stick te zetten, misschien dat het zo lukt. Of ligt het probleem nu ergens anders? Bij voorbaat dank.

Ik heb het programma van Tweaking.com geprobeerd, maar kreeg de volgende reactie:
"Er kan geen verbinding met de externe host Primaire DNS-server (XX.XX.X.XXX) worden gemaakt. De externe host is door Netwerkcontrole gepingd maar er is geen antwoord ontvangen."
De voorgestelde oplossingen zijn hetzelfde als eerdere oplossingen (en werken niet).

Geen geïdentificeerd netwerk of geen netwerktoegang.
  1. 1.Combineer [windowstoets & r] →typ: msconfig.Schakel McAfee Network Agent Serviceuit.
  2. Update het stuurprogramma van je netwerkadapter. Kijk hier voor meer informatie.
  3. Herstart je router en wacht 10 minuten
  4. Probeer de netwerkinstellingen te resetten m.b.v. deze FixIt (XP, Vista, 7 & 8)
  5. Combineer[windowstoets & r] →typ: ncpa.cpl. Verbreek 1 verbinding zodat je er maar 1 gebruikt of rechtsklik Verbindingsbrug maken.
  6. Controleer de netwerkadapterinstellingen. Klik op Configuratiescherm →Netwerk en internet →Netwerkstatus en taken weergeven. Klik op status weergeven. Schakel VPN software of andere extra netwerkgerelateerde software uit.
  7. Schakel de virtual network adapters uit.
  8. Schakel de verbinding uit, wacht 1 minuut en schakel daarna de verbinding weer in.

Bezoek deze links:
Problemen met netwerkverbindingen oplossen

Hoe los ik problemen met netwerkadapters op?

Problemen met bekabelde en draadloze netwerken

Laatst bewerkt:
Hoi dorado,

Helaas, geen succes:
1.McAfee Network Agent Service staat niet in de lijst met programma's.
2. Geen updates.
3. Geen verschil.
4. Geen verschil.
5. Ik heb in dit scherm maar één werkende verbinding.
6. Ik kan "VPN software of andere extra netwerkgerelateerde software" niet vinden.
7. Waar kan ik de virtual network adapters vinden?
8. Geen verschil.

Heb ook nog wat suggesties uit de extra links geprobeerd, maar de verbinding werkt nog steeds niet...

Je hebt de router wel herstart, maar niet gereset. Probeer dat eens.

Ik heb de router teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar nog steeds geen verschil...

Kijk of door de services juist te configureren het ineternet wel wilt werken

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
IF EXIST %UserProfile%\desktop\log.txt DEL /Q %UserProfile%\desktop\log.txt
ECHO Reconfigure Services>> %UserProfile%\desktop\log.txt
FOR %%S in (
"WlanSvc"
"nativewifip"
"RpcSs"
"Ndisuio"
"Eaphost"
) DO (
>>%UserProfile%\desktop\log.txt (
ECHO %%S
SC CONFIG %%S start= auto
SC START %%S))
START notepad %UserProfile%\desktop\log.txt

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:reconwlansvc.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik reconwlansvc.bat → Als administrator uitvoeren

Herstart

Helaas, nog steeds alleen lokaal verbonden en ik kreeg de volgende boodschap in het kladblok:

Log.txt:
Reconfigure Services
"WlanSvc"
[SC] ChangeServiceConfig VOLTOOID
[SC] StartService MISLUKT 1056:

De service is al gestart.

"nativewifip"

"RpcSs"
[SC] OpenService MISLUKT 5:

Toegang geweigerd.

"Ndisuio"

"Eaphost"

Bij bijvoorbeeld een server, NAS of netwerkprinter doe je er goed aan een vast ip-adres toe te laten kennen.
Dat adres moet uitwisselbaar zijn met het ip-adres van je router. Deze vind je onder het commando ipconfig onder het kopje Standaardgateway.
  • Combineer windowstoets & r → typ: control ncpa.cpl
  • Dubbelklik de verbinding → klik op Eigenschappen
  • Selecteer Internet Protcol versie 4 (TCP/Ip4) → klik Eigenschappen

Heeft je router bv. het adres 192.168.0.1, dan geef je je apparaten een adres als 192.168.0.2 etc. Het subnetmasker stel je in op 255.255.255.0 en bij standaardgateway vul je het ip-adres van je router in.
Bij de DNS Servers de nummers van je server, welke je hier kunt vinden.
network6.png

Helaas, ook dit maakt geen verschil...

Ik heb bij IP adres het IP adres ingevuld dat bij de router onder het kopje LAN stond en dit IP adres aangepast met een 2. Het Subnetmasker stond al goed en bij Standaardgateway heb ik dus eerder genoemd origineedl IP adres ingevuld. Bij DNS heb ik het nummer ingevuld dat in de lijst stond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan