Alleen Lokaal netwerk Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eilandmeissie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2011
Hallo!

Ja, waarschijnlijk is het al een paar keer gevraagd hier op de site maar ik kon het antwoord helaas nergens uithalen! Vandaar hier mijn vraag.

Vorige week hebben wij een modem met router ontvangen van Ziggo. Er is toen ook iemand langsgeweest om mij te helpen alleen dat is dus niet gelukt. We hebben 2 laptops, 1 met XP en 1 met Vista. De laptop met Vista kan wel via de kabel het internet op maar draadloos geeft ie alleen Lokaal Netwerk aan. De XP kon helemaal niks, maar na wat prutsen en instellingen wijzigen (en forums aflopen!) is het gelukt om deze zowel via de kabel als draadloos het internet op te krijgen. Dat is dus geen probleem meer!

Probleem: Die rottige Vista laptop (ja sorry kan nog steeds niet aan Vista wennen, blijkt maar weer!) ook draadloos het internet op krijgen. Heb veel dingen geprobeerd IPv6 uitschakelen, handmatig dingen invoeren etc alleen ik krijg het niet voor elkaar. Gelukkig staat er google chrome op die computer dus die zegt wel precies wat er (waarschijnlijk) niet goed is. Ik krijg als melding dat de DNS lookup niet gelukt is. Verder als ik ipv6 ga pingen krijg ik geen gehoor!

Kan iemand me helpen?! Ben al een week aan het kl*ten!

Groetjes

Hoi,

Wat je in elk geval moet weten zijn twee dingen:
De SSID, ofwel de naam van je netwerk en de z.g. encryptiesleutel, ofwel WPA-code.

Waarschijnlijk heb je al een netwerkverbinding met dezelfde naam in je 'lijstje' met netwerken staan. Verwijder die:

Klik op het netwerksymbooltje naast de tijd en in het venstertje dat je dan krijgt op 'Netwerkcentrum'
In het volgende venster links op 'Draadloze netwerken beheren'
Klik op de netwerknaam en hierna boven in het venster op 'Verwijderen', en net zolang op OK tot alle vensters weer gesloten zijn.

Na enige tijd zal je rechtsonder bij de tijd weer de melding krijgen 'Er zijn draadloze netwerken beschikbaar'. Je kunt je nu opnieuw aanmelden bij het netwerk met dezelfde naam als die je op de XP-laptop bent tegengekomen.
Hierna moet je ook opgeven wat voor netwerk is: Particulier of Openbaar. Kies hier voor Particulier.

Wanneer je dit hebt uitgevoerd en je krijgt nog geen internetverbinding, zijn er nog andere opties, maar probeer eerst het bovenstaande.
IPv6 heeft sowieso geen zin .....

Voor jou is het toch ku*ten als je een 'Eilandmeissie' bent ..... ?

Laatst bewerkt:
Jeej! reactie!

Maar helaas werkt dit dus niet. Heb het net uitgevoerd en nog steeds alleen lokaal:( Wat ik overigens ook raar vind, misschien is dat het niet is dat er Onbekend netwerk staat terwijl bij verbinding wel staat draadloze netwerkverbinding ZIGGO2CDF0

Maar goed....we gaan dus iets anders proberen..toch?!!

PS ik zie 026 staan! Mijn geboorteplaats...kan geen toeval zijn... Overigens is eilandmeissie een nickname die ik al zo lang gebruik overal, al ben ik dat nu niet meer, maar dat terzijde.

Laatst bewerkt:
Even controleren of de draadloze netwerkkaart wel is ingeschakeld?
Netwerkcentrum, clicken op netwerken beheren.

Zo ja, zie je rechtonder in het systray het icon van deze draadloze netwerkkaart.
Laat deze zoeken naar draadloze netwerken en meld je aan met je key.

@ Aptje Ik ben gewoon verbonden met het draadloos internet, kan ik in het modem ook zien. Alleen geeft de computer dus aan Toegang tot: Alleen lokaal.

Voor de goede orde: de ethernetcable is er toch uit he?

Draadloze netwerkkaart:
Wat voor draadloze netwerkkaart heb je?

Zo bijv. via usb., maak je dan gebruik van extra software?
Zo, ja verwijder deze software en herstart.
Sluit daarna usb aan en laat zoeken op de cd rom naar de vistadrivers.
Dus niet de setup runnen.

Als de netwerkkaart is geïnstalleerd, zie je rechtsonder in het systray het icoontje van je dr. netwerkkaart.
Click er op en laat zoeken naar draadloze netwerken.
Als het goed is, vindt deze dan je eigen netwerk.
Voer als type THUIS op.
Meld je erbij aan en voer key in.
Key exact overnemen. Een spatie meer of minder, hoofdletter, kleine letter en je hebt geen verbinding.
Sommige routers hebben ook nog een macadresbeveiliging.
In dat geval dien jeje macadres toete voegen aan de Wlan accesslist.

Laatst bewerkt:
Ja die is er idd uit. Geen USB maar netwerkkaart. Ik klinkt nu misschien erg dom, maar ik neem aan dat je met dat icoontje die 2 computerjes bedoeld? En met eigen netwerk, het ZIGGO netwerk wat op mijn andere laptop ook draait?

Want dat heb ik allemaal gedaan. Hij zegt dus ook wel verbonden, maar alleen lokaal (sorry val in herhaling) Stukje PC naar Onbekend Netwerk is groen en tussen onbekend netwerk en internet is een rood kruis.

Verder is het stomme als ik in het modem ga en dan bij Wireless Access Control kijk dan staat die Vista Laptop ook gewoon met MAC adres ertussen....

Je zien in het Netwerkcentrum de Wlan verbinding staan, click eens aan de linkerkant op diagnose en herstel.

Dan geeft ie aan dat dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de externe host Primaire DNS-server.

Heb je een standaard modem en daarachter een router?

Of is de opstelling modem/router en daarachter een router.

Ik ga uit van de eerste opstelling.
Router in fabrieksinstellingen. Daarna Wlan beveiligen met key en evt. macadress.
Herkenbaar SSID geven.

TCP/IP automatisch ingesteld.

Ethernetcable van modem naar losse poort van router ( niet in het rijtje van 4).

Alles uitgeschakeld ( modem/router en pc/laptop).
Dan als eerste stroom op modem.
Als leds oplichten, stroom op router.
Als deze is opgelicht laptop/pc aan.

Dan zal in je systray het draadloze netwerkicon staan.
Laat zoeken naar draadloze netwerkkaarten en meld je je bij je eigen SSID (netwerknaam ) aan.

Het is het nieuwe modem van Ziggo met ingebouwde router. Ik ga de handelingen nu proberen

Ne, want in zo'n geval dien je de 2de router als accesspoint te configureren.
DHCP uit!!

En ethernet cable ban modem nu in een van de 4 lanpoorten.
Alles weer uit en 1 voor 1 opstarten.

Ik voel wat frustraties achter al die uitroeptekens. Maar moet je nagaan hoe erg ik het heb aangezien ik al een week lang loop te *****n met die Vista laptop. Zojuist bovenstaand gedaan. Maar helaas, internet via de kabel gaat prima maar draadloos niet en blijft op lokaal staan.

Geef eens aan welk modem je gebruikt en welke router!

Als je je stoort aan mijn !! kan ik beter stoppen.
Dat is namelijk een van mijn "digitale" eigenschappen.
Het is overigens niet MIJN probleem en ik probeer je slechts te helpen.

Okee opnieuw. Modemrouter Ubee EWV3200 van Ziggo. 2 laptops waarvan ik 1 zelf al op het internet heb gekregen met XP en 1 laptop waarvan slechts alleen het internet het doet met de kabel: Vista. Probleem dat er komt te staan dat de verbinding alleen lokaal is. Het rare is dat ik in de modemrouter (via de XP) wel kan zien dat de Vista is "aangemeld" via wireless internet

En welke router hangt achter die Ubee EWV3200 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan