Alleen lokaal netwerk?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peterdk

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Ik heb een router gekocht (sitecom 614) en als ik hem verbind (modem>router>pc(alles met kabel) geeft de computer aan dat het netwerk alleen lokaal is.
Ik weet nu dus niet hoe ik dit kan oplossen.

Ik heb een adsl aansluiting, besturingsysteem is windows vista. Firewall staat (naar mijn weten) aan. Ik heb een zyxel prestige 600 series modem en een sitecom 614 router.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Peter

Je moet in de router waarschijnlijk nog eea instellen..
Je gebruikersnaam en wachtwoord...
Even de handleiding goed doornemen of de wizard cd die erbij zit...

Het kan ook zijn dat de router en het modem hetzelfde ip-adres hebben. Dan moet je er eentje handmatig wijzigen..
Je kunt in je router controleren of er verbinding is.. Even zoeken naar connection... Als dat OK is, zal je status in je comp vanzelf wijzigen..

Laatst bewerkt:
Je moet in de router waarschijnlijk nog eea instellen..
Je gebruikersnaam en wachtwoord...
Even de handleiding goed doornemen of de wizard cd die erbij zit...

Het kan ook zijn dat de router en het modem hetzelfde ip-adres hebben. Dan moet je er eentje handmatig wijzigen..
Je kunt in je router controleren of er verbinding is.. Even zoeken naar connection... Als dat OK is, zal je status in je comp vanzelf wijzigen..

Ik heb alles gewoon volgens de handleiding gedaan. Dus zou het misschien het IP-adres kunnen zijn, maar hoe verander ik die?

Aanvullende informatie

Ik had dus eerst een wired router met zo'n netwerk adapter van devolo. Alleen zijn die dingen erg duur en werken ze niet altijd, dus kocht ik maar een draadloze router. Toen ik deze echter aansloot kreeg ik dus "netwerk alleen lokaal". Toen besloot ik te kijken of de wired router nog werkte maar nee, die gaf nu ook hetzelfde aan. Ik ontvang met m'n andere computers een prima signaal, maar internet werkt niet.
Een andere pc die vista heeft gaf aan dat er problemen waren met de dns?!? :confused:

Ik ben nog steeds aan het rondklooien maar niks heeft tot nu toe gewerkt. Iemand nog suggesties?

(Misschien dat norton 360 ook nog voor problemen zorgt)

Laatst bewerkt:
Ietje verder

Ik ben weer ietsje verder gekomen. Door de dhcp-server uit te zetten en de kabel van router in lan 1 te doen, werkte het internet wel. Alleen als ik met andere computers verbinding met het draadloze netwerk wil laten maken, krijgen deze geen netwerk/ip adres, waardoor deze geen netwerk hebben. Nu schijnt het dat ik de ip moet veranderen naar een ip die in de range van 't modem ligt?
Hoe,wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan