Alleen lokaal netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KweeniE

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2002
Ik heb gisteren modem geïnstalleerd en router. Om internet te krijgen wordt gezegd dat je eerst je laptop rechtstreeks op de modem aan te sluiten. De modem zie ik niks raars aan, de vereiste lichtjes knipperen en alles wijst er op dat ie het zou moeten doen.

Als ik vervolgens de laptop met de netwerkkabel aansluit, geeft de laptop aan dat alleen lokaal netwerk er is. De laptop deed het eerder goed met internet. Dit was ergens anders maar ivm verhuizing gaat het nu dus via een andere modem.

Ik weet niet zo welke modem het is, en kan dit zo niet opzoeken omdat ik nu natuurlijk ergens anders ben waar ik wel internet heb. Er zit wel een cd bij de modem, maar daar kan ik niks van installeren. Als ik de laptop aansluit op de modem geeft 'ie ook niet automatisch aan dat er nieuwe hardware gevonden is, zou dit wel moeten?

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Kan jou laptop ook draadloos anders zou ik dat proberen...

DHCP aanstaan op je laptop? Kun je pingen naar het modem/default gateway?

M'n laptop kan draadloos, maar heb het ook al via de router geprobeerd en toen deed ie het helaas ook niet. Bij mijn vorige huis ging het wel zonder problemen.

DHCP heb ik geen kennis van echt, ook niet eerder mee te maken gehad en weet niet hoe ik die aan kan zetten. Wifi is natuurlijk wel ingeschakeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan