alleen lokaal op upc-netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvh7251

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2010
vreemd probleem. heb hp laptop met vista home primium met ingebouwde netwerk-adaptor atheros ar5007. ik kan op elk draadloos netwerk behalve bij mijn buurvrouw heb ik een klein probleem. zij heeft upc-internet met een router van netgear wpn824v2. krijg wel verbinding, maar alleen lokaal. als ik dan via windows repareer en een nieuw adres op haal voor mijn netwerk adaptor, dan krijg ik ook internet en werkt alles goed.als ik dan de verbinding verbreek en dan weer opnieuw maak is het weer ok met internet. nu komt het, maak ik nu verbinding met mijn eigen netwerk van kpn die goed werkt en ga ik daar weer uit om daarna weer verbinding te maken met het netwerk van mijn buurvrouw van upc, dan is het probleem erweer en heb weer alleen lokaal. maak ik daarna een verbinding met een onbekend netwerk in de buurt die onbeveiligd is (weet dus niet welk netwerk) en heb daar gewoon goed internet. ga ik dan weer terug naar upc, dan werkt het ook weer goed met internet. het probleem is niet de beveiliging, want heb ook zonder geprobeert van mijn kpn en van upc. probleem is dus niet zo groot, maar wil graag weten waar het aan ligt en wat er aan te doen is. probleem kan upc wezen of kpn of vista of een combinatie.ik heb ook een oude hp-laptop met xp en die heeft het probleem weer niet. wie kent dit probleem? bedankt vast, gr. peter.

ik zou even kijken in de router of je daar mischien iets kan aanpassen waardoor je neit steeds hoeft te repareren voor internet.
meestal is dit iets van: nieuwe verbindingen toestaan.

gl!

heb windows 7 er op gezet en het werkt nu goed, dus is volgens mij toch een combinatie probleem met vista en upc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan