'Alleen Lokaal' 'toegang bij draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoogeveense RAT

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Ik heb sinds vanmorgen een probleem met mijn draadloos netwerk. Ik krijg namelijk geen internetverbinding meer. Wel kom ik het lokale netwerk op, althans bij de netwerkstatus wordt 'alleen lokaal' aangegeven. Geen van de door Windows aangegeven oplossingen werkt helaas.

Dit probleem had ik drie maanden terug ook al. Destijds is dat opgelost door een netwerkkabel in mijn laptop te pluggen. Nu werkt deze oplossing niet meer omdat ik beperkte verbindingsmogelijkheden krijg als ik via een netwerkkabel inlog op het netwerk. Dat was niet zo'n probleem, want sinds ik dat probleem kreeg werkte het draadloos netwerk opeens weer. Tot vandaag dus.

Ik denk niet dat er iets mis is met mijn router, want de PC waarachter ik nu zit, is aangesloten op hetzelfde netwerk en kom ik het internet dus wel op. Of het aan mijn laptop ligt, betwijfel ik ook. Ten eerste, geldt dit probleem ook voor een andere laptop die is aangesloten op het netwerk. Bovendien kom ik op school zonder problemen het draadloos netwerk op met mijn laptop. Mocht het interessant zijn, het gaat in beide gevallen om de Sony VAIO VGN-FZ11S Laptop.

Weet iemand hoe dit probleem opgelost kan worden. Als het probleem voor het draadloos netwerk opgelost kan worden is het mooi, maar als iemand mij kan vertellen hoe ik de Beperkte Verbingsmogelijkheden oplos, zou dat ook erg mooi zijn. Alvast bedankt! :)

Probeer dit eens ga naar start>uitvoeren>typ in cmd.
in het zwarte schermpje typ je ipconfig/renew
Dit wil wel eens helpen bij mij.

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het geprobeerd, maar helaas werkt het niet. Ik krijg eerst een melding dat er geen enkele bewerking op LAN verbinding 2 kan worden uitgevoerd. Daarna krijg ik een vage melding dat de aanvraag is verlopen en er geen verbinding gemaakt worden met een server.

wat krijg je te zien bij 'gewoon' ipconfig?
Welk IP adres? Welke gateway?

Er kwam een hele lijst te voorschijn. Ik heb even een print screentje gemaakt.

ipadresxa4.png

Ik heb bij Start -> Configuratiescherm -> Netwerkcentrum -> Netwerkverbindingen Beheren de TCP/IPv6 eens uitgevinkt. Op een ander forum las ik dat dit wel eens wil helpen. Dit leek te helpen, want toen kreeg ik opeens de melding bij de Netwekstatus: Lokaal en Internet. Toen ik echter weer het internet opging, sprong hij weer terug op Alleen lokaal. Probleem nog altijd niet opgelost dus :(.

Heeft iemand trouwens nog een idee hoe ik de beperkte verbindingsmogelijkheden kan oplossen? Deze melding krijg ik als ik inlog op het netwerk via een netwerkkabel. Overigens geeft mijn laptop dan aan dat het een onbekend netwerk is en niet ons eigen netwerk thuis. Dit klopt ook niet volgens mij? Als iemand weet hoe ik de beperkte verbingsmogelijkheden kan oplossen zou dat al mooi zijn. Draadloos internet is mooi meegenomen, maar het gaat vooral om een werkende internetverbinding op mijn laptop. Alvast bedankt :).

Gebruik je DHCP of vaste adressen? Kun je wellicht een keer ipconfig /all doen? En dan ben ik alleen in de LAN en WLAN adapter info geinteresseerd.

Bedankt voor je reactie. Ik maak gebruik van DHCP adressen, geen vaste dus. Ik zal direct even aan de slag gaan met ipconfig/ all. De resultaten volgen binnen een paar minuten :).

De resultaten van ipconfig /all staan hieronder:
ipadres2nd1.png

Ik wist niet precies welke LAN ik moest hebben, maar het zijn er wel minder dan de vorige keer, sorry. Alvast bedankt! :)

Sorry dat ik je zoveel laat knippen en plakken vanuit de prompt, maar het maakt het wel een stuk overzichterlijker. Overigens kun je door rechts te klikken in de linkerbovenhoek van het dos scherm ook markeren en dan kopiëren, hoef je niet steeds schermafdruk te maken, maar dit werkt ook goed.
okay, nog twee meer testen, wederom in de command prompt:
Code:
tracert www.google.nl

en

Code:
tracert 64.233.183.147

Alvast bedankt alweer.

Opnieuw bedankt voor je reactie :). Het knippen/plakken maakt niets uit hoor ;), het is uiteindelijk om mij ermee te helpen. De commands zijn in uitvoering. Ik hoop dat ik de resultaten zo snel mogelijk kan posten :).

Dank je. Je dns werkt in ieder geval goed, er gaat dus duidelijk iets fout als je router (192.168.1.254) naar internet probeert te gaan.
Ik ben met een aantal zaken tegelijk bezig, maar ik weet niet meer of je nu gezegd had hoe je netwerk in elkaar zat (kan het iig niet meer vinden in de tekst hierboven). Heb je een losse router en Access point, of beide in één? Welke apparaat is 192.168.1.254? Access Point of Router?

Ik heb beide in een, en dat is volgens mij het nummer van de router, maar dat weet ik eigenlijk niet helemaal zeker.

EDIT: Maar hoe kan het dan dat de andere PC's hier wel gewoon werken in hetzelfde netwerk? Bedankt in elk geval :)

Doe eens een ipconfig /all op een andere PC en kijk even wat de waarden daar zijn. Het IP Adres is uiteraard anders, DNS en gateway moeten hetzelfde zijn. De tracert zou ook gewoon stap voor stap door moeten lopen, totdat de data bij de server (hier: google) uitkomt.

Op de computer waarachter ik nu zit, zit helaas geen Photoshop, Daarom heb ik de waarden maar op deze manier geplaatst. Hopelijk is dit geen problleem. Alvast bedankt weer! :)

Code:
Windows IP-configuratie

Host-naam  . . . . . . . . . . . .: PC-Ishaak
        Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
        Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
        IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
        WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
        Beschrijving . . . . . . . . . . .:
          Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
        Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-01-80-2F-F0-C3
        DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
        Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.35
        Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.254
        DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254
        DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254
        Primaire WINS-server. . . . . . . : 0.0.12.0
        Secundaire WINS-server . . . . . .: 39.123.0.0
        NetBIOS over TCPIP. . . . . . . . : uitgeschakeld
        Lease verkregen . . . . . . . . . : vrijdag 11 januari 2008 8:12:39
        Lease verlopen . . . . . . . . .  : maandag 14 januari 2008 8:12:39

PS. Moet ik de tracert commands ook nogmaals uitvoeren, maar dan op een andere PC?

Hierbij heb ik voor de zekerheid nog maar even een screentje van de tracert opdrachten op de andere PC. Dankzij Paint heb ik weer screentje kunnen maken :)

ipadresgs9.png

Probeer het eens met een vast ip adres.
Dit probleem heb ik ook een keer gehad.
Ik kon dit toen oplossen met een vast ip adres.
Bij een kennis waar het niet heeft geholpen moesten we windows opnieuw installeren.
Het blijft een vreemd geval, ik was met de laptop even op een ander netwerk geweest.
Je kan het even proberen.

IP 192.168.1.33
subnet masker 255.255.255.0
gateway 192.168.1.254
DNS server 192.168.1.254

Succes.

Bedankt voor je reactie. Ik zit nu op school, maar als ik thuis ben ga ik het direct even proberen. Op een ander netwerk werkt laptop wel gewoon. Op school kom ik er zonder problemen in.

Ik hoop niet dat ik Windows opnieuw moet installeren, want dan zou ik Office toch weer opnieuw moeten aanschaffen?

Oke, eerst maar even afwachten. Ik houd jullie op de hoogte! In elk geval bedankt allemaal voor jullie reacties :)

Ik ben inmiddels weer thuis en heb het geprobeerd. Als ik verbinding maak met het netwerk, wordt aangegeven: Toegang: Lokaal en internet. Dat is dus goed, maar zo gauw ik een activiteit opstart waarbij ik het internet nodig heb, springt ie weer terug op Alleen lokaal. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan