'Alleen Lokaal' 'toegang bij draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
verwijder het netwerkkaartje eens en start opnieuw op en laat het kaartje eens opnieuw installeren.

Bedankt voor je reactie :). Maar zou je hiervan een stapsgewijs plan hebben. Ik weet zelf namelijk niet hoe ik dit goed moet doen :(. Alvast bedankt! :)

Zou het trouwens werken, aangezien ik wel andere netwerken binnenkom? Nou ja,het is in elk geval het proberen waard :)

Of het werkt??geen idee na dit topic nogmaals te lezen roep ik wat ik zou proberen duss.alleen als je windows de kaart niet herkend moet je de drivers zelf installeren (als je die hebt) en dit is mss wat omslachtig vooor je.
heb je al geprobeerd zonder firewall?
heb je de netwerknaam nu wel oke of nog steeds onbekend?

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt in elk geval voor het meedenken :). Ja, ik heb de firewall ook uitgezet, maar zelfde resultaat. Als ik met een kabel inlog, krijg ik nog steeds onbekend te zien. Bij draadloos krijg ik wel de naam van ons netwerk te zien, maar dus alleen lokale toegang.

heej heej

ik heb sinds donderdag hetzelfde probleem. opeens heb ik alleen nog lokaal verbinding.
alle mogelijke oplossingen heb ik al geprobeerd met mn laptop. Heeft iemand misschien ondertussen al een oplossing kunnen vinden voor het probleem of zit er niets anders op dan windows opnieuw te installeren of eventueel XP erop ze zetten??

alvast bedankt!

ik heb zowat alle oplossingen geprobeerd en uiteindelijk idd gewoon backup van bestanden gemaakt, windows opnieuw geinstalleerd en hopla: verbinding met het internet.

allen lokaal toegang bij draadloos internet

een week geleden een vista laptop gekocht een een week aan het rommelen om internet draadloos opgestart te krijgen. steeds melding aallen lokaal toegang.
via dit forum een hele reeks herkenbare pogingen gelezen die ik ook al had geprobeerd.

tergug naar de leverancier die op zijn locatie probleemloos toegang had, ook na opnieuw opstarten. bij mij steeds tijdelijk toegang en dan weer blokkade.

Als laatste vroeg hij mij of mijn netwerk beveiligd was en hoe > ik zei normaal WEP encryptie. dat was destijds default op mijn router (oude versatel)

Volgens leverancier was dat voor 99% de oorzaak van het probleem.moest WPA2-PSK zijn
Naar huis met goede moed. via PC met vaste aansluiting router weer in stelling:

Een probleem was dat mijn router zoals gezegd alleen WEP in beeld had;maar nadat ik de draadloosinternetwizzard van TELE-2 had gebruikt werd de router ge-upgraded naar nieuwe protocollen.

nieuw wachtwoord

alle oude netwerkconfiguraties verwijderd

alles weer opnieuw laten vinden met nieuwe toegangswachtwoord > voila alles doet het

groet ebte

Waarom staan er waarden bij WINS server in het resultaat van ipconfig/all? Ik zou in de geavanceerde TCP/IP instellingen Netbios op standaard zetten of uitschakelen.

al een oplossing gevonden?

Dag Hoogeveense Rat,

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar hoe heb jij het probleem opgelost?
Hoop wat van je te horen.

Groet,

Harald

Ik heb het eigenlijk niet opgelost. Hij deed het van het ene op het andere moment opeens weer. Wat misschien nog wel kan helpen, is de stroom even van je router e.d. af te halen. Succes in elk geval!

oplossing???!!!

ik heb net als menigeen uren zitten zoeken naar de oplossing van dit probleem.
ik weet niet of het bij iedereen gaat werken maar nooit geschoten is altijd mis!:cool:

ik had een tijd geleden een spontane reset van mijn linksys wrt54g router en heb hem toen weer aan de gang gekregen.

sindsdien had ik dat probleem en alle tools op het internet hielpen niet en zeker niet die van MS.
nu heb ik mijn security versleutelling terug gezet van WPA2 naar WPA

en voila tot nu toe doet hij weer gewoon wat ie moet doen en das niet janken!!!

ik hoop dat het een puntje is waar ik velen mee help

Gr en succes Gert

Nog een oplossing

Ik heb vandaag hetzelfde probleem gehad nadat ik Vista opnieuw op de laptop had gezet.
Probleem was niet te verhelpen...ik kreeg alleen een verbinding met de router en kreeg wel een ip address maar ik kon ook niet renew van de ip uitvoeren ....
trace route werkte ook niet....
Ik kon ook niet de "netwerklokatie" kiezen (bijv. Thuis of Werk)
na netwerkdetecteren zei die iedere keer dat het een onbekend netwerk was.

Lap top aan de netwerkkabel gehangen en naar apparaatbeheer gegaan en de draadloze netwerkkaart opgezocht....
daarna de driver laten updaten en zie daar....alles werkt!!!!
Ook de netwerk locatie werd plotseling automatisch gecorrigeerd in Thuis.....

Wat heb ik Vista weer vervloekt.....

Succes met jullie eigen netwerk en wellicht hebben jullie hier ook wat aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan