Alleen Lokaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

DivaM21

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2007
Hoi,

Nooit ergens problemen meegehad. Vandaag wegens verbouwing, zijn alle stekkers eruit geweest. Sindsdien geen draadloos internet meer, alleen verbinding tot lokaal.

Ik heb een sitecom router en geen idee wat ik nu moet doen.

Als ik opnieuw verbinding probeer te maken, blijkt het dat ik een probleem heb met DNS?

Bvd, een n00b.

En met een draad?

Werkt het nog als je de PC met een kabel aansluit?

Hoi DivaM21,

Doe eens het volgende :

Open een commandovenster (start / alle programma's / accesoires / commando venster )

type hier : ipconfig/all
je ziet nu je TCP/IP instellingen.
Heb je een IP adres?
Heb je een gateway?

Ja, dat wel.

Alleen staat er wel bij:

Verbindingsspec. DNS achtervoegsel: arnhem.chello.nl

Klopt dat wel? Ik kom uit omgeving Amsterdam.

:o Ik heb hier echt heel weinig verstand van.

Sowieso is het toch raar dat wanneer de stekkers eruit gaan, mijn draadloos het niet meer doet. Ik heb draadloos opnieuw geprobeerd te installeren, nog doet ie het niet.

IP-routering ingeschakeld: Nee
WINS-proxy ingeschakeld: Nee.

Klopt dat wel?

Dat staat er.

Nu via de netwerkkabel staat er:

Verbonden lokaal en internet.

Wanneer ik draadloos probeer staat er: Verbonden alleen lokaal.

Hij maakt dus wel verbinding, alleen krijg ik geen internet toegang.

Beste DivaM21,

Verbind je PC met een kabel, open een commandovenster en doe een IPconfig/all
Doe dan hetzelfde met de PC draadloos verbonden.
Zoek de verschillen.

Ik vermoed dat je draadloos IP niet hetzelfde is als met de kabel, vermoedelijk een 169.254.xxx.xxx adres

Je heb gelijk!!!

Met een netwerk kabel: 80.56.XXX.X
Draadloos: 192.68.X.XXX

:confused:

Is hier een oplossing voor?

Beste DivaM21,

Hoe is je netwerk aangesloten?
Werkt je router als DHCP server? Het verkregen adres draadloos lijkt mij te kloppen, alleen werkt dat blijkbaar niet en het andere wel.

Als je de PC met je kabel aansluit, sluit je die dan op de router aan of rechtstreeks op de modem?

Hoi Webmaster,

Ik weet niet of mijn router als DHCP server werkt. Als ik ipconfig/all doe, staat er wel:
DHCP ingeschakeld: Nee.

Ik heb mijn netwerkkabel via de modem. Via de router werkt het niet.

Vandaag nog een keer draadloos geprobeerd. Sterk signaal maar geen toegang tot internet. Er stond nu wel bij:

Controleer of de instellingen van de firewall overeenkomen met de onderstaande instellingen om delen en detectie juist te laten werken.

Maar mijn firewall staat gewoon uit....

Hoi,

Ok, dat verklaart het 80.56.xxx.xxx IP adres.
Op je sitecom router heb je normaal een WAN poort en meerdere LAN poorten (als je router tenminste ook als switch werkt, ik weet niet welk type Sitecom je hebt).
Je moet je modem met de WAN poort van je router verbinden. Je PC verbind je eerst met een kabel om de configuratie van de router in te stellen.
Vervolgens het menu van de router openen door het IPadres 192.168.0.1 van de router in de Internet Explorer adresbalk in te typen.

Username en paswoord beide "admin"

Onder de tab "LAN", check volgende zaken :

IPadres : 192.168.0.1
Subnet mask : 255.255.255.0
DHCP server : enabled
Default Gateway : 192.168.0.1

Sluit Internet Explorer af, herstart de PC. Internet zou nu moeten werken.

Probeer dit even, als het werkt, gaan we verder met de wireless installatie.

Hi Webmaster,

Ik heb het geprobeerd. Helaas is het niet gelukt.

Er is net een IT-er bij geweest. Hij heeft van alles gedaan, ook de router opnieuw geinstalleerd en nóg heb ik geen draadloos internet. Volgens hem lijkt het wel alsof het via de router niet lukt. Hij blijft maar lokaal verbinden en niet lokaal en internet. :confused:

Het is toch onmogelijk dat wanneer ik alle stekkers eruit haal, mijn draadloos internet weg is en het vervolgens ook niet meer doet.

Ik begrijp hier echt niets van.

Webmaster, heb jij anders eventueel een keer tijd om nog een keer te kijken via hulp op afstand of iets? Alleen het probleem is dan dat ik alleen via de modem + kabel internet verbinding heb en niet de router erbij kan aansluiten.

Iniedergeval, bedankt voor de moeite en tijd.

Hoi,

Even dit :

Ik heb draadloos opnieuw geprobeerd te installeren, nog doet ie het niet
.
Wat precies heb je toen geprobeerd?

En..er is nu een IT-er bij geweest...neem aan dat ie in ieder geval gezorgd heeft dat de IP-adressen nu op elkaar zijn afgestemd....kunnen we dat even controleren voor de zekerheid?

Kun je dan even controleren wat Webster18 al aangaf (geen "Webmaster"..zou die willen..:D ;) ) :

Je moet je modem met de WAN poort van je router verbinden. Je PC verbind je eerst met een kabel om de configuratie van de router in te stellen.
Vervolgens het menu van de router openen door het IPadres 192.168.0.1 van de router in de Internet Explorer adresbalk in te typen.

Username en paswoord beide "admin"

Onder de tab "LAN", check volgende zaken :

IPadres : 192.168.0.1
Subnet mask : 255.255.255.0
DHCP server : enabled
Default Gateway : 192.168.0.1

ED

:D Ik dacht de heletijd dat er webmaster stond. :rolleyes:

Het is een IT-er maar systeembeheer. Wat hij precies heeft gedaan, geen idee!

Heb het even gecontroleerd, zoals webster zei en dat klopt.

Op 1 puntje na, achter DHCP staat server. Ik kan alleen kiezen uit disable, client of server.

Groetjes, Melissa

ok..en nu nog even voor de zekerheid het IP-adres wat je ziet op je PC?

ED

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan