Alleen Lokaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals je zelf hebt kunnen heeft de router het IP-adres : 192.168.0.1

Zo moet ook het IP-adres bij de pc er uit zien , dus 4 getallen met ee puntje ertussen.

Ik krijg van jou maar 2 getallen ??..hoe komt dat?

ED

Hoi Melissa,

Zonder het te weten, had je toch gelijk want ik ben inderdaad ook webmaster(niet bij helpmij.nl) maar dit terzijde :)

DHCP mag je op Server zetten.

En inderdaad, zoals ook Ed al aangaf, graag even het IPadres dat je krijgt wanneer je draadloos met je router verbindt.
Als dit een adres is dat er zo uitziet 192.168.0.xxx dan is het goed.

Wat je dan nog eventueel kan doen is even de TCI/IP stack resetten.
Dat doe je zo :

Open een commandovenster (start / alle programma's / accesoires / commando venster )

type hier : netsh int ip reset C:\resetlog.txt (enkel voor windows XP)

het bestandje resetlog.txt kan je eventueel daarna hier terug posten.

Hoi,

Jongen, allereerst, super dat jullie zo helpen! :thumb:

Het klopt, het IP adres is: 192.168.0.xxx

Sorry, het waren dus geen twee cijfers, ik dacht dat dit wel voor zich sprak. Weet ook niet in hoe verre ik een IP adres veilig kan plaatsen. Omdat ik in meerdere topics XXX voor cijfers zag staan.

Helaas heb ik geen windows XP maar vista.

Hoi Melissa,

Een 192.168 IPadres kan je zonder problemen posten, ik denk dat de halve wereld zo een IPadres heeft.
192.168.xxx.xxx adressen zijn namelijk interne LAN adressen die typisch door een router aan de verschillende PC's binnen een netwerk worden gegeven.

Goed te weten dat je Vista draait (dat gaf me nog een paar ideetjes)

Doe eens het volgende :

1. Ga naar Start en typ "ncpa.cpl" (zonder de aanhalingstekens) en druk op Enter
2. Rechter muis klik op je draadloze netwerkverbinding en selecteer "Eigenschappen"
3. Verwijder het vinkje bij "Internet Protocol Version 6 (TCP/IPv6)
4. Klik OK om het venster te sluiten.

Herstart je PC. Helpt dit?

Het kan eventueel ook een compatibiliteitsprobleem zijn van je router en vista. Je kan ook nog iets in het register wijzigen. Laten we eerst de IPv6 piste eens proberen.

Hoi hoi,

Het vakje was niet aangevinkt!

Toen het IP adres veranderd was, heb ik heel even lokaal en internet gehad. Toen ik de netwerk kabel eruit haalde, veranderde het draadloos netwerk weer terug tot lokaal.

Hoi,

Kan je voor mij nog eens het volgende proberen :

Open nog eens een commandovenster en typ : tracert www.google.com

Kan je hier een kopietje maken van wat je dan ziet? (graag exact)

Hieronder een voorbeeld van een IPconfiguratie

Host Name . . . . . . . . . . . . : Dimi-PC
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : ULi PCI Fast Ethernet Controller
Physical Address. . . . . . . . . : 00-13-8F-6A-9E-EA
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.100(Preferred)
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

Wat staat er bij jou bij de laatste 2 als je een Ipconfig/all doet?

Hoi hoi,

Ik heb een aantal printscreentjes gemaakt.

De eerste 2 zijn gemaakt mét netwerkkabel in de modem

http://img520.imageshack.us/img520/1035/tracernetwerkkabelmo7.jpg

^ Tracert google met netwerk kabel.

http://img520.imageshack.us/img520/564/netwerkkabelxi7.jpg

^^ Ipconfig/all met netwerkkabel

De volgende twee heb ik gemaakt met draadloos:

http://img520.imageshack.us/img520/1606/tracerdraadloosna1.jpg

^ Dit deed het niet.

http://img520.imageshack.us/img520/403/draadloosaq7.jpg

^ Ipconfig/all met draadloos.

Mag ik dit wel zo plaatsen?

Groetjes, Melissa

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Melissa,

Even wat achtergrondinfo.

Je hebt eerst je PC met een kabel aan de modem verbonden. Je ziet in het commandovenster dat je trace naar www.google.com perfect wordt uitgevoerd. Je ziet hier het aantal stations dat je signaal aandoet voor het de website van google bereikt. Had je misschien niet gedacht als je www.google.com intikt in Internet Explorer.

PC's zijn niet zoals mensen en werken niet graag met woorden zoals www.google.com. In de plaats hiervan wordt het adres omgezet in een reeks cijfers, een IPadres. Dat gebeurt door een DNS server. Je merkt dat als je de PC draadloos met de modem verbindt, er een probleem ontstaat om www.google.com om te zetten in een IPadres. Je hebt dus een DNS probleem.

Goed, toch nog enkele vragen:

1. Wanneer je de PC met een kabel verbindt, doe je de kabel in de modem. Heb je al eens getracht om de kabel in een LAN poort van de router te steken? Indien ja, heb je dan internet? Indien nee, wil je dat dan even proberen.

2. Je laatste screenshot is erg interessant maar ik had ook graag gezien wat er boven nog stond. Nu zie ik bovenaan het scherm de Tunnel-adapter LAN *6. Ik denk dat daar boven nog meer info stond. Kan je die ook nog eens tonen. Als je dit niet op het forum wil doen, kan je me altijd een mail sturen op webster18@helpmij.nl

Hoi,

Heb nog even het web afgezocht naar mogelijke verbindingsproblemen die met stroomonderbreking te maken hebben.

Deze twee mogelijkheden heb ik gevonden :

1. Na de stoomonderbreking werd de verkeerde sequentie gebruikt om de apparaten weer aan te zetten. het is belangrijk dat als je de stroom van je netwerkapparaten haalt, je bij het inschakelen eerst de modem inschakelt, wacht tot de lampjes branden, dan pas de router inschakelt, weer wacht tot alle lampjes branden en dan pas de PC aanzet.

2. De ISP (internet service provider) doet aan automatische MAC herkenning (heb dit niet gevonden bij UPC maar bijvoorbeeld wel bij @home).
Wanneer de stroom van de modem is geweest en je bijvoorbeeld bij het terug inschakelen je PC rechtstreeks op de modem aansluit wordt het MAC adres van de PC opgeslagen. Wil je nadien een router aansluiten, dan zal dit niet meer lukken.
De oplossing is : de modem een half uurtje van de stroom halen, en dan de inschakelvolgorde volgen die in punt 1 is beschreven.

Misschien heb je hier wat aan?

Hoi Webster,

Bedankt voor de uitgebreide info. Ik vind het erg interessant want ik vraag mij wel vaker af wat iets is, als ik van alles zie. Best grappig!

Vraag 1: Ja, dit heb ik meerdere keren geprobeerd. Helaas heb ik dan ook geen internet.

Vraag 2: Zie link voor volledig overzicht

http://img231.imageshack.us/img231/5370/ipdraadlooslt6.jpg

Groetjes, Melissa

Volgens mij plaatste wij tegelijk een bericht. ;)

Thanks voor de info. Ik ga het even proberen!!

Yesssssssss! Hij doet het weer!!

Alleen het netwerkicoontje, de 2 beeldschermen, daar staat wel een kruis door. Maar super verbinding en signaal sterkte.

Webster, Ed, :thumb::thumb::thumb:

Speciaal dank aan Webster, voor het vinden van de oplossing.

Jongens, bedankt!

Hey Melissa,

:thumb:

Het icoontje is geen probleem. Als je draadloos verbindt is je LAN verbinding (met kabel) logischerwijze niet aangesloten.
Daarom krijg je die icoontjes met het rode kruis erover.

Hopelijk blijft ie het nu doen.

Kan je de status van de vraag op opgelost zetten. Dit doe je helemaal rechts onderaan de posts.

Hoi Melissa, fijn dat het nog werkt..maar na de enorme inzet en uitzoekerij van Webster hadden we eigenlijk ook niet anders verwacht..:)

Alle eer aan Webster enne......ik zal het voortaan maar laten om grapjes te maken over dat iemand zou willen dat ie Webmaster is...hehe..:D

Dus Webster....sorry meneer ....:)

ED ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan