Alleen lokale verbinding op nieuwe provider, normaal internet op oude.

• Onderwerp starter Onderwerp starter buick
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Hallo,

Ik zit met een vaag probleem. Iemand die ik ken is gewisseld van ADSL internet naar kabelinternet. Op ADSL had zijn computer gewoon prima verbinding via wifi. Via de kabelprovider wordt wel verbinding gemaakt, maar alleen lokaal. Andere laptop verbind prima met internet via kabel en wifi, dus de verbinding en het modem zijn dus goed.

Ik krijg het idee dat er ergens in de pc iets zit dat uitsluitend een verbinding naar de oude experiabox toestaat en andere draadloze verbindingen blokkeert. Tot nu toe heeft mijn zoektocht echter niets opgeleverd behalve de kpn software die geïnstalleerd was, maar deze is gedeinstalleerd.

De situatie :

op zowel oude als nieuwe provider WPA2 beveiliging. pc verbindt met beide probleemloos.
bij verbinding met kabelmodem blijft "alleen lokaal" staan.
IP adres en gateway staan goed (krijgt 192.168.x.x IP)
Signaal kwaliteit is uitstekend
Pingen naar gateway lukt niet; pingen naar 127.0.0.1 wel. tcp werkt dus, maar ping komt de pc niet uit.
Pingen vanaf andere laptop op wifi naar gateway, werkt en deze krijgt ook "lokaal en internet". Internet is dus ok.
Verbinding verbreken met kabelmodem en opnieuw verbinden met experiabox : direct verbinding en ook internet.
Verbinden via UTP naar kabelmodem : direct internet.
Opstarten in veilige mode met netwerkondersteuning : lokaal en internet (wordt dus ergens geblokkeerd)

Zover de situatie. Hieronder de zaken die ik al heb geprobeerd, maar die geen soelaas geboden hebben :

wifi uit apparaatbeheer verwijderd en opnieuw geinstalleerd
SSID handmatig ingesteld
IP/Gateway/DNS handmatig ingesteld (geen effect dus weer terug naar dhcp)
IPCONFIG /RENEW
IPCONFIG /FLUSHDNS
Firewall en virusscanner uitgezet. (er zit ook geen Norton op :D )
via NETSH command zowel de winsock als TCP opnieuw ingesteld en gereboot (heeft in vergelijkbare gevallen vaak geholpen)

Ik ben dus langzaam een beetje out of options. Herinstall van windows is niet echt een optie

het betreft overigens een Medion PC met ingebouwde wifi.

Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen, of beter nog: iemand een idee waardoor dit veroorzaakt wordt? Ik ben dit nl al vaker tegengekomen.

Alvast bedankt voor het meedenken. :thumb:

Je bent dit al vaker tegengekomen? En is er een gemeenschappelijke factor zoals:
- met Medion PC's
- met KPN - welke KPN software was er dan wel geïnstalleerd? (ik kom uit Vlaanderen en heb dus geen ervaring met KPN)

Al eens CCleaner op de desbetreffende Medion laten lopen? Misschien zitten er nog resten vd software in het register?
Er staat toch geen proxy ingesteld op die medion?

Ik ben niet echt een gemeenschappelijke factor tegengekomen qua merk of OS. Wel soortgelijke problemen met bl laptops met Vista in combinatie met een Atheroskaart, maar die willen dan helemaal niet connecten zonder driver update. In dit geval leek mij dat niet echt aan de orde omdat het systeem nog steeds probleemloos kan verbinden met het oude netwerk.
De software die er op stond van KPN, leek te monitoren of er een verbinding was met experiabox van KPN en deze begon dan ook meteen te protesteren dat die box niet gevonden was. Vandaar dat ik dat allemaal al verwijderd heb en daarna ook de kaart opnieuw geinstalleerd.
Maar je hebt inderdaad een punt dat er misschien nog resten in de registry staan. Ik zal ccleaner er eens op loslaten en ook eens een search doen naar de oude SSID. Misschien dat ik nog iets tegenkom. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan