Alleen maar één programma start op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klaas1952

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2009
Ik was aan het spelen met Avidemux. Plotseling start alleen maar Avidemux op, ongeacht welk icoontje ik aanklik. Dus ook de Verkenner doet het niet meer, ook dan dus alleen maar die Avidemux.
Bij het opnieuw opstarten van de computer, worden allerlei programma's niet meer opgestart, maar wel vier keer A.
Zelfs in veilige modus gebeurt dat.

Wat kan ik nou doen?
Alvast bedankt.

Start>run/uitvoeren> msconfig

Geprobeerd. Ook nu start...Avidemux op!!

Ik denk dat ik maar de harde schijf eruit haal en aan een andere computere koppel.
Of is er toch nog een andere oplossing?

Edit:
Het icoontje Deze Computer blijkt wel de Verkenner op te starten.
Maar welk programma ik ook aanklik, A. start op.
Ik heb de naam ervan wel kunnen veranderen.
En zie: nu start A. niet meer op, maar krijg ik een venster:

Openen met
Bestand: <een willekeurig bestand>
Programma's
<lijst met programma's>
Bladeren
Ok Annuleren

Dan maar het programma verwijderen.Dit geeft echter de foutmelding: Configuratiescherm C:\Windows\system32\rundll32.ex Toepassing niet gevonden.

Iemand enig idee hoe nu verder?

Laatst bewerkt:

Helaas, dit zal niet gaan, want ik programma's niet starten.
Via Deze Computer start de Verkenner nu wel, maar niet via de snelkoppeling in de snelstartbalk.
Als ik via de Verkenner naar een programma loop en dubbelklik, dan vraagt hij met welk programma ik dit programma wil laten uitvoeren. Loop ik dan naar Rundll32.exe toe, dan gebeurt er niets. Dus er valt weinig garen mee te spinnen.

Maar ik kan wel gegevens verplaatsen, dat is al heel wat, dus ik zet alles alvast op een veilige plek.

Al iemand een verdere suggestie?

Het is niet gelukt om het register te herstellen. Regedit start niet op; niet gewoon, niet via de beschermde modus.
Maar opdat ik wel alle bestanden heb kunnen veiligstellen, heb ik maar een oude backup teruggezet. Daarna alle programma's en instellingen bijgewerkt en toen een verse backup gemaakt. Hij draait nu weer als een zonnetje. Het was wel veel werk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan