Alleen maar internet voor de rest niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sharon2704

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2010
Berichten
9
Behalve internetten kan ik niet veel meer met mijn laptop. Het geluid doet het niet meer en ik kan ook geen systeemherstel doen. Ik had vandaag een externe hard drive gekocht en ik wilde daarna mijn laptop terug naar fabrieksstand zetten, maar hij doet niks!
Back-up maken doet hij ook niet.

Ik wordt hier behoorlijk sjachrijnig van. Er is geen controle meer over de computer.
Ik zit erover te denken om Windows 7 te kopen, maar ik vraag mij af of ik dat wel zo even kan doen? En werken programma's/spellen wel goed met Windows 7?

Hoe of wat kan ik het beste doen???
 
Wanneer je een legale productcode hebt, kun je Windows zo weer opnieuw installeren. Heb je geen installatie dvd? Vraag om een dvd van een bekende of download even een versie van Windows, wel eentje waarbij je je code in kunt voeren. Dan kun je Windows opnieuw installeren en kijken of alles dan wel weer naar behoren werkt.
 
Ik heb geen DVD/CD-ROM van Windows Vista. Die vraag/suggestie kreeg ik al vaker. Maar die heb ik niet. Ook weet ik niet van een product code. Ik heb de laptop zo gekocht met Vista erop en er zat geen CD bij. Dus zodoende weet ik niet waar ik zoeken moet.

Ik denk erover om gewoon Windows 7 erop te zetten...

Bedankt voor het advies!
 
Als het goed is, kunt u de productcode vinden wanneer u met de rechtermuisknop op "Computer" klikt en dan kiest voor "Eigenschappen". Scroll naar beneden en als het goed is staat daar de productcode wel. Anders staat de productcode misschien op een sticker die aan de onderkant van de laptop zit vastgeplakt.
Wanneer u die productcode heeft, kunt u een versie van Windows downloaden en legaal weer Windows opnieuw installeren, in de hoop dat de problemen dan zijn verholpen.
Vraag anders eens rond in de familie of aan bekenden.
 
Ok dat zal ik eens proberen....

Hier in de familie is helaas geen deskundige...maar ik weet nu wel waar ik zoeken moet...

Bedankt:thumb:
 
Hier in de familie is helaas geen deskundige
Er hoeft ook geen deskundige op dat gebied in uw familie te zitten, hoor. Slechts een familielid die een dvd-exemplaar heeft van Windows, zodat u die even kunt lenen. Anders kunt u dus overwegen om een versie te downloaden, dat kan via FTD en bijvoorbeeld Grabit, dan is het legaal. U moet dan de iso file even op een dvd'tje branden en vervolgens hebt u een installatie-exemplaar van Windows, die u dus kunt installeren met uw legale productcode, maar download geen gekraakte of aangepaste versie van Windows, dan kunt u uw productcode niet invoeren en dan gebruikt u Windows eigenlijk illegaal!
 
Ik heb zojuist Windows 7 gekocht en ik moet toch helaas constateren dat de CD rom niet gelezen wordt de computer...Hij geeft steeds aan dat hij (ik) de schijf een nieuwe naam moet geven...alsof hij aleen alles eraf wil gaan wissen/formatteren ofzo. Hij opent geen enkele CD/DVD ROM.

Ik kan er eigenlijk helemaal niks meer mee, behalve dan nog wel internetten.
Ik ben bang dat er iets (stuk) mis is met de harde schijf. Hij geeft steeds aan dat er niet voldoende opslagruimte is, maar dat klopt niet aangezien er nog 94/95 GB ruimte op zit...

Is er een andere mogelijkheid, of moet ik professionele hulp inschakelen (dan al niet geestelijk:D:p)????

Nooit problemen gehad en dan nu dit...:(:confused:
 
En al wel gescand op eventuele virussen, spyware e.d.?
Het lijkt zo eigenlijk op een virus, aangezien er allemaal problemen zijn, die wel eens te maken kunnen hebben met een virus o.i.d.
Anders weet ik het ook niet meer zo 1, 2, 3.
En anders moet je misschien toch maar professionele hulp gaan vragen, dat wil zeggen dat uw pc helemaal onderzocht moet worden, waarschijnlijk.
 
Het zou ook maarzo een virus kunnen zijn, mijn virus scanner is verlopen en toen ik deze wilde verlengen, toen begonnen de problemen.

Ik kan geen programmaatjes meer van internet downloaden en hij geeft allemaal onzin en foutmeldingen aan. Wordt er stapel van...
Op de Microsoft website kan je nergens mail contact krijgen, voor technische hulp moet je een product ID intypen, heb ik gedaan (ook correct) en geeft aan dat het ongeldig is...

Ik denk dat hij inderdaad helemaal ondrzocht moet worden, want dit is gewoon niet goed.

Bedankt voor je hulp tot zover!:thumb:
 
Het moet haast wel een virus zijn, probeer anders eens om een (gratis) virusscanner te downloaden op een andere computer, dan overzetten en gaan scannen!
 
Ik kan niks meer downloaden van het internet...zoals ik al zei, alles doet raar, behalve internetten...Als ik met het downloaden de gele balk (die bovenaan de pagina verschijnt) moet aanklikken om te downloaden, dan weigert hij...

Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar een professional hier in de provincie...hopelijk kan er een afspraak gemaakt worden en is het zo weer opgelost...

Behalve hulp vragen op internet, kan ik dus niks anders...
 
Oke, dat is wel goed, maar u kunt nog, om eventueel geld te besparen, proberen om een gratis virusscanner erop te zetten (uitleg in vorig bericht). Kunt u ook niks meer installeren?
Wanneer dat het geval is, is een professional de oplossing.

Hopelijk lukt de professional het wel!:)
 
Ik heb even een mailtje over en weer gestuurd. Deze pro wist gelijk wel zo'n beetje waar het probleem zat.

Ik heb waarschijnlijk het AVG schijfje erover heen gedraait, waardoor bestanden zijn beschadigt/verwijdert. Hij kan voor mij alles oplossen, inclusief het anti virus scan erop zetten en ook Windows 7. De prijs valt erg mee.

Er valt zelf niet veel aan te doen. En ik wil liever niet teveel meer downloaden, ik heb al teveel troep erop staan. Ik heb bovendien al een Anti Virus die nog 2 jaar meegaat. Moet alleen nog geïnstalleerd worden.

Het zal dus wel goed komen
 
Oke, het wordt dus geregeld. En anders kun je met de Windows dvd nog het een en ander proberen. Maar de bestanden zijn dus waarschijnlijk beschadigd, heb ik ook wel eens gehad met zo'n soort tooltje, maar niet zo erg. Maar voor nu wordt het dus opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan