Alleen mail ontvangen van bevoegden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bijlrt

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Hallo,

Ik ben werkzaam in een grote organisatie (> 2500 medewerkers). Nu wil ik slechts van een beperkt aantal mensen (ca. 150) e-mail ontvangen in een bepaalde mailbox. Alle andere medewerkers (dus 2350) mogen er wel naar toe sturen, maar het bericht moet direct verwijderd worden, en ze moeten automatisch een e-mail krijgen met de mededeling dat hun mail niet in behandeling wordt genomen.

Ik weet hoe ik dit voor 1 iemand in kan stellen door middel van regels; zoiets van: als afzender = jantje, dan verwijderen en standaard antwoordmail.

Ook heb ik ingesteld dat e-mail komende van iemand van de groep van 150, dat dit automatisch in een bepaalde sub-mailbox komt.

Tot zover geen probleem. Maar moet ik nu 2350 regels gaan invoeren? Dat lijkt mij toch niet. Volgens mij gaat Outlook dan sowieso fouten genereren.

Dus is er iemand die mij met dit probleem kan helpen. Ik moet dit eigenlijk klaar hebben voor 1 maart.

Hoi,

Zelf gebruik ik hiervoor een regel, waarbij gebruik wordt gemaakt van Categorieën, maar ook dat veroorzaakt voor jou dan veel werk, namelijk die 2350 toewijzen aan een categorie.
Werken jullie met een mailsever? Zo ja, dan is het wellicht mogelijk om via het accountbeheer in de mailserver iets te regelen.....

Wij gebruiken inderdaad een mail-server. Dus daar kunnen ze dit inrichten? Dat alleen die 150 gebruikers toegang krijgen tot deze specifieke mailbox?

Kun je misschien iets specifieker zijn? Welke filters, en waar ik dat zou moeten doen, is misschien wel handig om te weten.

je kan bepaalde afzenders laten verplaatsen naar andere mappen en ongelezen maken

Ja, dat weet ik. Dat is handig als het om een paar mensen gaat. In mijn geval gaat het om 2350 mensen die ik niet wil hebben, en 150 mensen die ik wel wil hebben.
Dus ik wil een filter, waarbij alleen de 150 mensen een mail naar mij mogen sturen. En die 2350 mensen niet.
Ik ga natuurlijk geen 2350 filters bouwen.

Je kan 1 filter maken die het doet, of je gebruikt een
Programma als mailwasher, heb het zelf ook gebruikt

Volgens mij snap je niet precies wat mijn bedoeling is. Het gaat niet om het weren van SPAM o.i.d.
Waar ik werk, staan 2500 medewerkers in het Outlook-adresboek. Slechts 150 medewerkers mogen een mail sturen naar een bepaalde mailbox. Die 2350 andere mensen niet. Die moeten standaard een mail terugkrijgen, dat ze niet bevoegd zijn om hier mail naar toe te sturen.
En 2350 namen in 1 filter stoppen, is onbegonnen werk. Als het filter dan uberhaupt nog goed werkt, als je zoveel namen er in hebt staan.

Daar zit hem nu mijn probleem. Er is namelijk geen filter die zegt: iedereen weigeren, behalve ...... (150 namen)

Als die 150 mensen lid zijn van een distributielijst, kun je die toch als filter gebruiken? Dan hoef je de regel maar één keer te maken, en kun je de rest onderhouden door mensen lid te maken van die distributielijst. De regeltjes kun je al maken, volgens je eerste post...

Zoals je in de bijlage kunt zien, kun je alleen iets doen met mensen die "onderdeel zijn van een distributielijst".
Maar ik wil een filter op die mensen die geen onderdeel uitmaken van de distributielijst.
Jantje, Pietje en Klaasje mogen een mail sturen: IF <afzender> = Jantje OR Pietje OR Klaasje THEN OK

Kees + 2349 anderen mag niet, dus: IF <afzender> = Kees OR 2349 anderen THEN REMOVE

Ik weet niet hoe ik het anders duidelijk moet maken. Want die filters met distributielijsten heb ik er reeds in staan. Maar daarbij doet hij alleen dat als je in de lijst staat, dan gaat de e-mail naar submap "aanvraagbon". Bij anderen die sturen, en die dus niet in de distributielijst staan, gaat de e-mail gewoon naar Postvak In. En dat moet dus niet. Die mensen moeten een bericht krijgen dat hun e-mail niet in behandeling wordt genomen, en derhalve is verwijderd.

Bijlagen

• Prntscrn.jpg
    Prntscrn.jpg
    45,8 KB · Weergaven: 26
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan