alleen met zijn tweeën op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kirstin1991

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 sep 2009
Ik ben samen met een vriendin van mij op kamers gegaan. Onze kamer heeft internet via een simpel modem. hier kon maar 1 kabel in, dus om tegelijkertijd op internet te kunnen hebben we een router van Sitecom aangeschaft: de Wireless Network Broadband Router 54g Turbo WL-173.
Nu is het probleem dat we alleen maar internet hebben als onze beide laptops aanstaan. Zet ik bijv. alleen de mijne aan, dan heb ik geen internet totdat die van haar ook aanstaat en vice versa. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen/aanpassen zodat we ook apart internet hebben.

(mocht het helpen, we gebruiken een adsl-verbinding en hebben beide vista)

Alvast bedankt!

1. Is dat ook het geval als 1 van beiden bedraad aansluit aan de router? Dus bedraad aangesloten op een van de nummers 1 t/m 4 achterop de router?
2. Heb je wel de goede aansluiting van de router verbonden met de ADSL modem? Je moet de meest rechtse aansluiting van de router achterop de router ("WAN"), verbinden met de ADSL modem van de provider.

Tijs.

Wat voor standaard modem hangt er? welk merk.

Als hij van KPN is kan het kloppen, daarvoor heb je namelijk speciale instellingen nodig.

Wat voor standaard modem hangt er? welk merk.

Als hij van KPN is kan het kloppen, daarvoor heb je namelijk speciale instellingen nodig.

@rickrottweiler: Kun je me uitleggen hoe een 'speciale' Internet (=WAN-)instelling voor KPN in een router een relatie kan hebben met het niet kunnen verbinden individueel (LAN/draadloos)? Ik zie het verband eerlijk gezegd niet, daar de router de verbinding opbouwt en dat blijkbaar goed doet... Puur uit nieuwgierigheid.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan