Alleen microsoft site onbereikbaar ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arakanGa

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2006
Hallo allen!

Laatst heb ik mijn computer geformatteerd en na veel knoeien is alles uiteindelijk goed gekomen.

Nu, ik kan op het internet alle websites bezoeken die ik maar wil, alleen werkt dé site die ik nodig heb voor updates en allerlei niet. Hoe komt dit?

Ja ik heb een legale versie van windows hierop staan. Ik heb service pack 2 gedownload en dat geinstalleerd, dit was wel niet van een microsoft website en of ik daarvoor op de microsoft website kon weet ik niet meer. Ook staat er nergens bij de internetopties dat de microsoft website geblokkeerd of verboden is om op te surfen. Is dit relevante informatie of .. ?

Graag een antwoord! Alvast bedankt.

Mvg,
Hans.

Laatst bewerkt:
welke virusscanner heb je en kun je deze updaten?

Kijk hier even en vertel me of je alle 6 de plaatjes ziet

Laatst bewerkt:
Het linkse en het rechtse op de bovenste rij niet. Maw:

= Possibly Infected by Conficker A/B variant

Wat betekent dit concreet?

Ik had een zeer oude basic versie die automatisch er terug werd opgezet door systeemherstel. Deze heb ik er dus afgegooid. Momenteel heb ik er geen enkele opstaan.

Laatst bewerkt:
dat je pc besmet is met het conficker virus

Kijk hier even naar de removaltool
http://www.sophos.com/products/free...L AW ENCEP-A&gclid=CM297quV9JwCFdA93godMzSSjA

Momenteel heb ik er geen enkele opstaan
:rolleyes: need we say more...

Vanaf nu;

updates alleen vanaf de MS-site halen
AVG-Free downloaden
MBAM downloaden
SuperAntiSpyware downloaden.

In die volgorden installeren en in die volgorden updaten en één voor één je pc laten scannen.

CCleaner downloaden en installeren en opstarten.
Linksboven "cleaner" aanklikken en je pc laten schonen met de standaard instellingen
Linksboven op "register" klikken en je register laten opsconen, herhaal dit totdat er geen fouten meer gevonden worden.

Laatst bewerkt:
Hopelijk zal dat volstaan!

Alvast hartelijk bedankt! :thumb:

Nu geeft de antivirus het volgende aan:

vreemd.jpg

maar ik kan deze helemaal niet verwijderen, al de geselecteerde files zijn besmet .. zucht. Ik heb alle rechten als administrator ingesteld, alle mogelijkheden getest & opgezocht op het internet in de hoop dat al die rechten het me zou lukken om die files te deleten. Helaas zonder resultaat.

Iemand een idee hoe ik deze files toch kan verwijderen, want dat is duidelijk het virus maar kan het niet verwijderen zoals te zien valt in de bijgevoegde afbeelding.

Please help :confused:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan