Alleen mijn C schijf is nog zichtbaar en kan ook geen dvd's meer branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saartje999

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2010
Berichten
6
Hallo allemaal

Ik heb een probleem en had hier op de site ook al erover gelezen alleen dat ging over een Xp en niet over vista.
Dus vandaar mijn vraag ook even.

IK kan mijn andere schijven niet vinden enkel nog mijn C en als ik mijn USB stick plaats (f)
Als ik een dvd of dc in de laptop stop vind hij die niet en kan ik hem niet afspelen.
Ook kan ik ineens niet meer branden :evil:
Ik heb een paar dagen terug een schijfdefragmentatie gedaan :rolleyes: dacht dan staat alles weer beetje bij elkaar en daarna nog een schijfopruiming.
Ik weet niet of het daar aan ligt of dat miss mijn dvd /cd gedeelte stuk is?

Ik ben echt een leek op pc gebied dus ik hoop dat iemand mij kan helpen :d

Bedankt
 
Natuurlijk kan er een brander stuk gaan, maar dat zal niet door het defragmenteren komen.

Zie je deze brander nog wel in het BIOS staan ?
 
Zoals ik al zei ik ben een leek op dit gebied dus wat is een BIOS ? :p

Sorry weet al die termen niet.
 
Beste allemaal,

Weet iemand miss een oplossing voor mijn problemen?

Ondertussen kan ik ook mijn laptop niet meer aansluiten via mijn tv dan krijg ik de melding geen signaal.
Heeft dit soms met die D schijf te maken ?

En kan iemand mij miss helpen met het vinden van die schijf door te zeggen hoe ik dit evt kan doen :eek:

Bedankt :p
 
DVD /CD uit bios verdwenen

Ondertussen heb ik uitgevonden wat BIOS is :rolleyes: en daar stond bij DVD/CD NONE
Ze zijn dus verdwenen :evil: weet iemand hoe dit kan? en kan ik ze terug krijgen via een bepaalde manier? En heeft het daarmee ook te maken dat ik dus ook de laptop ineens niet meer werkt via de tv?
 
Er kunnen 2 oorzaken zijn dat de brander weg is.

  • Er zit een kabeltje los in de PC
  • De brander is overleden
 
Bedankt voor je antwoord, dat wordt dus een bezoekje brengen aan een reperateur :eek: