Alleen nieuw record maken en andere records bekijken vraag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Hallo,

Ik heb Acces 2007 Nederlands.

Ik ben erg nieuw met een form maken en heb er een vraag over. Ik heb zeg 5 database tabellen, genaamd 1,2,3,4,5 Nu wil ik met een form zeg in database tabel 3 als ik deze in een keuze lijst heb gekozen een nieuwe regel toevoegen zonder dat ik de rest kan zien en of wijzigen.

Nu ik toch aan het vragen ben. Hoe kan ik via een form een rapport laten maken die aan bepaalde criteriums voldoet en ook steeds de laatst toegevoegde regels laat zien ? Zijn hier goede tutorials voor waar ik het een en ander van kan leren ? Of is het makkelijk uitgelegd. Hoop dat mijn vraagstelling duidelijk genoeg is met wat ik wil. Alvast bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
Ik snap maar weinig van je vraag, en je uitlegt (tabellen 1 tm 5?) helpt ook niet. Ik zou zeggen: kijk de cursus in de Handleidingen sectie er eens op na, want daar wordt genoeg uitgelegd (over het maken van rapporten, en het filteren ervan d.m.v. een formulier bijv). In algemene zin: als je een formulier baseert op een tabel, dan kun je via dat formulier records toevoegen/bewerken/verwijderen. Daar heb je geen keuzelijst voor nodig. Maar die zin
Nu wil ik met een form zeg in database tabel 3 als ik deze in een keuze lijst heb gekozen een nieuwe regel toevoegen zonder dat ik de rest kan zien en of wijzigen.
snap ik dus volkomen niet... Formulieren openen via een keuzelijst? De Recordbron van een formulier wijzigen via een keuzelijst?
En wat bedoel je hiermee?
Hoe kan ik via een form een rapport laten maken die aan bepaalde criteriums voldoet en ook steeds de laatst toegevoegde regels laat zien?
Overigens spreken we in Nederland over Formulieren. Tenzij je volledig over wilt naar het Engels, zou ik de Nederlandse termen gebruiken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan