Alleen nog opstarten in veilige modus mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marjonj

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2002
Beste mensen,

Ik moet me helaas tot jullie wenden. Tijdens iets opzoeken op internet "bevroor"de pc.
Dit gebeurde vorige week ook al een keer, maar toen was na opnieuw opstarten het euvel opgelost. Nu kon ik wel opstarten, maar na invoeren naam en wachtwoord kwam er een oranje/rose scherm (zonder tekst o.i.d) Vervolgens opgestart in de veilige modus. Het enige dat ik nu kan vinden is dat de MS Office toepassingen niet meer werken. Er komt een melding dat MO de licentie voor de toepassing niet kan controleren. Een poging tot is mislukt of geannuleerd door de gebruiker. (Ik heb overigens een legaal aangeschafte versie van MS Office) Internet werkt wel. Ik heb geprobeerd het euvel via systeemherstel op te lossen, maar krijg dan een melding dat systeemherstel het originele exemplaar niet kan uitpakken van het herstelpunt Bron %SystemRoo%registration. Daarna ging het opstarten maar tot aan het inlogscherm. Zodra ik mijn naam in wilde typen verdween alles en hield ik alleen het scherm over (zonder de gebruikers in beeld) Wat kan ik nog meer zelf doen? Alvast dank voor enige hulp!
Nu net ook gescand in dosmode met sfc /scannow. Het resultaat: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden" Wat dat ook betekenen mag....

Laatst bewerkt:
je moet eens in de veilige modus scannen met MBAM (malwarebytes anti malware). kijken wat dat dan oplevert.

Beste Andreaz,

Bedankt. Volledige scan uitgevoerd, maar niets gevonden. Gelukkig (of niet, dat is relatief uiteraard)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Hoi,
Geef zoveel mogelijk relevante info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h. besturingssysteem).
Hoe oud is je pc e/o laptop enz.
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst).

Volgens de koopbon: Vicomputer DeLuxe E751, Intel DP55WB mATX S1156 DDR3, Hitachi 1TB harddisk Sata 16Mb, Adata 2048MB DDR3 1333 Retail, MSGeforce GTS250 512 OC ddr3
Windows 7 Home Pre. 64B, Intel Core 15-750 2.66Ghz 1156. Aanschafdatum: 26/11/09. Ik gebruik Avast als antivirus en Comodo als internetsecurity.
Het probleem lijkt zo maar ineens te zijn ontstaan. Alhoewel ik in februari te maken had met een toepassingsfout: wuauclt.exe
Ook hiervoor hulp gezocht via dit forum en dankzij die hulp opgelost. Toen deed systeemherstel het ook niet. Eerlijk gezegd heb ik na het oplossen van dat probleem dat ook niet meer geprobeerd (omdat ik het niet meer nodig had). Het kan best zijn dat er toch iets is blijven hangen?
Zelf geprobeerd: zoals gezegd, systeemherstel (niet mogelijk) en laatst bekende juiste configuratie gebruikt (zonder resultaat) Helaas gaat mijn kennis niet zover en was ik hierna al uitgeput (in ideeën dan), vandaar mijn melding op deze site in de hoop dat.....
Hopelijk heb je hier iets aan?

Hoi,
ik kan er momenteel niets van maken en ik vind het maar vreemd. Je krijgt geen BSOD's maar wel allerlei vreemde foutmeldingen en je kan alleen nog maar in de veilige modus starten.
Heb je al eens chkdsk /f geprobeerd?
Windowstoets + r
typ: cmd
enter
typ achter de prompt
chkdsk /f (let op de spatie)
enter
typ: exit
enter
herstart de pc

Laatst bewerkt:
Vanmiddag nog een aantal dingen gedaan. Met behulp van de Windows dvd de opties voor systeemherstel doorgelopen. Opstartherstel liet al snel weten geen fouten te hebben ontdekt. Systeemherstel nog een keer geprobeerd naar een datum begin maart. Maar dit werkte nog steeds niet. Windows geheugencontrole uitgevoerd. Ook hier geen fouten gevonden. Vervolgens gedaan wat jij had voorgesteld. In eerste instantie kwam de melding: Het actieve bestandssysteem is NTFS. Kan het actieve station niet vergrendelen. Kan Chkdsk niet uitvoeren omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. Wilt u dat het volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart? [J/N] Ik heb maar ja gezet. Uiteindelijk is er van alles gecontroleerd, maar ook weer niets gevonden. Na nog een paar keer geprobeerd te hebben op te starten, afwisselend op de normale manier en in de veilige modus (als het eerste weer niet lukte), nu maar eens wat langer gewacht na het inloggen om te zien of er na vijf minuten welkomstscherm met draaiend blauw cirkeltje toch nog eens wat anders zou gebeuren. Tot mijn stomme verbazing is de pc daarna gewoon opgestart. Inmiddels dit nog een keer herhaald. Nu ging het opstarten zelfs sneller. (al doet het er nog steeds wat langer over dan normaal het geval is.) Ik juich nog maar niet te vroeg, want volgens mij klopt er toch iets niet helemaal. Maar voorlopig ben ik weer even "up and running" Mocht het opnieuw fout gaan, meld ik me wel weer. Voor zover: hartelijk dank voor de hulp!
Toen ik net klaar was met dit stukje typen; "bevroor" alles opnieuw. Deze pagina en ook Outlook, dat ik aan had staan; geen beweging in te krijgen. Mijn vermoeden dat iets toch niet lekker loopt, is daarmee helaas waarheid. In plaats van deze keer na even wachten de pc uit te schakelen, heb ik hem nu aan laten staan en zowaar: even later kon ik gewoon weer verder. Ik kan het probleem dus niet afmelden zoals ik van plan was. Mocht dit verhaal niets opleveren, ga ik morgen maar eens naar de leverancier.

Dat is zeker geen slecht idee, al vind ik het jammer dat we het niet op deze manier hebben opgelost. Soms moet je een pc gewoon hardwarematig even kunnen checken wat natuurlijk niet iedereen z'n ding is.
Laat je nog even weten hoe het afgelopen is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan