alleen php script refreshen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelklip

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jan 2005
Berichten
1.010
Hallo

Op mijn website bied ik de rss van Nu.nl aan.
http://www.lekkerradioluisteren.nl/ Rechts boven onder het afspeel gedeelte.

Nu wil ik graag dat die php script iedere 5 minuten zoekt naar nieuwe nieuws.
Maar nu komt het probleem hoe moet dat.

Ik weet wel hoe je de pagina moet refreshen met behulp van de Meta tag. maar hoe moet ik alleen die script laten refreshen.

Hoop dat iemand mij kan helpen
 
Met javascript zou je het eenvoudig kunnen doen.

XML inladen m.b.v. een functie en zorgen dat er die functie elke vijf minuten wordt uitgevoerd.

Maar waarom zou je dat willen?
Als ik kijk naar de functionaliteit van de site verwacht ik niet dat de gebruiker de pagina na het selecteren van een station nog verder gaat bekijken. :confused:
 
Ik denk dat dit niet zo makkelijk gaat: php is namelijk een server side taal... Dit betekent dat alle php op de server van jouw host wordt uitgevoerd voordat het naar de bezoeker wordt verstuurd... (De bezoeker ontvangt dus alleen de html en javascript etc... De niet server side zeg maar...)

Wat je zou kunnen proberen is een frame met daarin een php pagina'tje en dit frame laten refreshen met bijv. javascript, een aantal problemen:
- Ik zelf kan geen javascript en kan je dus niet helpen.
- Ik ben anti-frames...
- Ik weet niet 100% zeker of het werkt.

Het is dus in ieder geval niet zomaar mogelijk, omdat je de hele pagina opnieuw moet opvragen om de server side opnieuw te laten uitvoeren... Dat zou in het geval van een frame de pagina in het frame kunnen zijn,

Groetjes,
Niels
 
Hallo

Bedankt voor uw oplossing
ik zal het eens proberen met javascript.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan