• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alleen rekenen met een geheel getal, zonder af te ronden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Droptopper

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2015
Hallo,

Mijn eerste vraagje op dit forum... ik kom er niet uit ondanks google en de help functie..

wanneer een cel een waarde heeft met decimalen moet er in die cel de waarde 0 verschijnen. Afronden is geen optie!

bv

A1 = 900

B1 = A1/250

C1 = Als B1 is geen geheel getal B1 = 0 en C1=A1/100

Alvast bedankt voor alle aandacht!

Of in B1 de formule:
Code:
=ALS(REST(A1;250)>0;0;A1/250)
Dan hou je een cel over :).

Dit is nog niet helemaal wat is wil... Ik heb een voorbeeldbestandje nu bijgevoegd.

wanneer ik in A2 1500 invoer en deze in B2 deel door B1 dan krijg ik 1,5 dus geen geheel getal en wil ik daar een 0 zien. C2 deelt A2 door C1 wanneer B2 = 0 en geeft als resultaat 3, een heel getal.
wanneer ik in A3 1000 invoer de deze in B3 deel door B1 krijg ik 1 is een geheel getal dus klaar.
wanneer ik in A4 600 invoer en deze in B4 deel door 1000, moet het resultaat dus 0 zijn. C4 deelt A4 door C1 wanneer B4 = 0, als dit geen geheel getal is dan is het resultaat 0. D4 deelt A4 door D1 wanneer C4 = 0

ik wil geen afrondingen of afkappingen.

hoop dat ik duidelijk ben :D

Bijlagen

Zet je tabel even vanaf cel A1 (daar staat dan het woordje "invoer")

Cel B2 en verder naar onder...
=IF(MOD($A2;B$1)>0;0;$A2/B$1)

Cel C2:D2 en verder naar onder
=IF(OR(MOD($A2;C$1)>0;SUM(B$2:B2)>0);0;$A2/C$1)

(mod = rest en IF = als en OR = of en SUM = som)

Geeft in elk geval hetzelfde resultaat als wat jij in je voorbeeld hebt.

Laatst bewerkt:
of met:
=$A4/B$3*(MOD($A4/B$3;1)=0)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan