• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alleen rijen uit gefilterd werkblad kopieren naar ander werkblad in andere werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Ik heb een bestand met circa 500 rijen. Ik zou graag willen dat als ik filter op bepaalde kolommen zet (weekdag en machinenaam) alleen bepaalde kolommen (G t/m P) van de gefilterde rijen gekopieerd worden naar een andere werkblad in een andere werkmap (naam "productielijsten").
Bijv.: als ik in het moederbestand het filter van de betreffende kolommen zet op 'maandag' en de machinenaam op 'rood' zouden de kolommen G t/m P van de zichtbare rijen dus gekopieerd moeten worden naar een werkblad van werkmap "productielijsten" met de naam "maandag rood".
Telkens als ik dan het filter verander (zes werkdagen en 7 machinenamen), dus in totaal 42 productielijsten zou de kopieerslag mbv een macro of een knop uitgevoerd moeten worden.

Ik doe het nu mbv het filter, en kopieren en plakken, maar het geheel automatiseren lijkt mij fantastisch.

Gerald

Zou ook moeten kunnen, van VBA heb ik geen verstand maar misschien kom je zo verder:

Zet op elke rij een 1, zet op elke rij deze =ALS(SUBTOTAAL(109;B11)=1;RIJ();"") formule. (in B11 staat bij mij de 1) Nu kan je met de formule VERT.ZOEKEN(KLEINSTE( . . . . of INDEX(Weergavegebied;KLEINSTE( . . . . aan de slag.

Succes,

Code:
Range("A1:B20").SpecialCells(xlCellTypeVisible).Copy Blad2.Range("A1")
Van het gesorteerde bereik van A1:B20 worden de gefilterde cellen gekopieerd naar cel A1 van het 2e werkblad.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan