Alleen stereo; 5.1 opties verdwenen naar herinstallatie windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpvdh

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2013
Hi,

Ik heb vanwege een volgelopen SSD schijf Windows 7 opnieuw moeten installeren om mijn data bestanden (o.a. appdata en programdata) op D te krijgen ipv C. Maar dat is offtopic :)
Mijn probleem is dat ik sindsdien mijn geluidskaart alleen maar de stereo optie heb, en niet meer de 5.1 opties.
Ik wil namelijk voor Traktor Pro mijn geluidskaart configureren dat groen = stereo output en roze = stereo voorbeluistering (dus ook output).

Dit was voorheen ook zo.

Ik heb nieuwe installatie software voor realtek pcie gbe family controller gedownload. Zowel drivers als controller als andere software.
Het reageert niet of nauwelijks. In ieder geval krijg ik niet de optie (die ik voorheen wel kreeg) om te definiëren waar de groene, blauwe en roze uitgangen voor zijn. Ik zie alleen stereo voor Afspelen. Voor opnemen is een ander tabje en ik weet niet hoe ik daar ook afspelen van kan maken. Ik had daar voorheen een soort dashboard voor.

Plaatje:
audiosettings.jpg

Kan jij me helpen?

Welkom op helpmij.nl:thumb:

Ik vermoed dat je toch de verkeerde drivers hebt geinstalleerd van je geluidskaart, of windows heeft de standaard drivers daarvan genomen.

Thanks Jackall, voor je welkom en je antwoord. Je hebt denk ik gelijk dat windows mijn standaard drivers heeft genomen. Zie plaatje driverseat.jpg
- Ik heb nieuwe drivers proberen te installeren, automatisch en via aanwijzen in de verkenner.
- Ik heb de drivers eerst verwijderd en vervolgens weer proberen te installeren.
- Ik heb vervolgens nog (gevonden hier op helpmij) in msinfo32 gekeken en daar de naam van de geluidskaart gevonden en daar vervolgens de drivers bijgezocht.

Wat ik wel gek vind is dat in die msinfo32 de geluidskaart bij Delen/Conflicten Hardware staat.; Zie plaatje: msinfo32.jpg

Dus mijn vragen zijn eigenlijk:
- Hoe krijg ik de goede drivers geïnstalleerd?
- Is het erg dat er een conflict is of gaat het hier alleen om delen? En delen (heb ik vroeger geleerd) is prima.

Ben benieuwd...

GBE = GigaBit-Ethernet . Dat is niet je geluidskaart maar je netwerk verbinding.

Zo te zien is alleen de hdmi driver geïnstalleerd (van de grafische kaart) en niet de die voor de geluidskaart zelf.

Welk merk en type PC of moederbord is het? zoeken we mee.

@wampier: 'oops' LOL
@Lange Pier heb je wat aan onderstaande info???
@anderen, alle hulp is welkom!

Alvast bedankt

geluid.JPGsysteem.JPG

@Lange Pier HET (en ik sta te springen en te dansen en ik ben zo blij) WERKT. Dit had ik in geen 100 GB zelf kunnen verzinnen. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan