Alleen stereo geluid via HDMI...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopper

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2001
Ik worstel al een behoorlijk tijdje met het volgende probleem. Na een nieuwe installatie van mijn laptop met windows 7 krijg ik geen dolby en DTS geluid meer van mijn laptop naar mijn home cinema set. Voor de nieuwe installatie werkte dit prima op Vista...

Ik heb echt van alles geprobeerd maar kom er niet meer uit. Echt onwijs balen want ik kijk veel blu ray films via mijn laptop (Avatar zonder DTS is het toch net niet.... :confused:).

Ik heb nieuwe drivers geïnstalleerd, codec packs erop en eraf en er weer op, zelfs een schone windows 7 installatie heeft niet geholpen. Instellingen van alle codecs aangepast volgens instructies uit forums, verschillende players geprobeerd (WMPC, BS, VLC) etc, etc. Uren me bezig geweest maar ik geef het op :(. Hopelijk heeft iemand hier nog tips.

Ik heb de volgende laptop: HP Pavilion dv7-1199ed http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01603856&tmp_task=prodinfoCategory&lc=nl&dlc=nl&cc=nl&lang=nl&product=3826586

Videokaart is een Nvidia 9600M GT en de laptop is via HDMI (Nvidia HMDI OUT) aangesloten op mijn TV. TV is met optische kabel aangesloten op mijn Home Cinema Set. Aan deze setup is niets veranderd.

Bijgaand een rapportje van de codec pack tweak tool. Misschien dat hier iets uit af te leiden valt?

Ik hoop dat iemand de oplossing kent....

Thanks

Christiaan

Bijlagen

:confused::confused::confused::confused::confused: ?!!?

Ik begrijp er werkelijk niets van. Na het plaatsen van dit bericht maar een film voor kids op gezet.
En plotseling werkt DTS op alle films weer...... ik begrijp er werkelijk niets van. Maar goed, het werkt. Jammer dat ik nu alleen niet weet waar het aan lag....

Zo plotseling als het weer werkte, zo plotseling werkt het vervolgens weer niet.

Geen aanpassingen gedaan in de tussentijd. Alleen een systeemcrash waardoor mijn laptop opnieuw opgestart moest worden.

Toen het werkte wel even naar mijn instellingen gekeken. AC3 filter stond op S/PDIF en afspeelapparaat stond op HDMI.

Iemand een idee wat ik zou kunnen doen om het werkend te krijgen. Aangezien het even werkte moet het ergens in de instellingen zitten. Ik neem aan dat het niet aan de HDMI kabel kan liggen??

Geen 5.1 geluid via hdmi over de surround receiver

Hier heb ik hetzelfde probleem. Vandaag pc opnieuw geïnstalleerd met Vista 32 bit. En ik krijg nu alleen nog maar PCM 48 op mijn surround receiver te zien terwijl ik daar graag DTS of dolby of iets met 5.1 geluid te zien wil krijgen. Ik krijg dus momenteel alleen stereo geluid binnen! Wat mij opvalt is dat bij de optie afspeelapparaten, en dan "Apparaat voor digitale uitvoer(HDMI)" en vervolgens configureren, alleen de optie "STEREO" staat. HOE kan dit? Bij alle testen hoor ik ook nergens geluid! Wel hoor ik dus gewoon bij afspelen van films en muziek geluid.

Het probleem zal hem waarschijnlijk echt in de stuurprogramma's zitten.
Heb ze al proberen bij te werken, mocht niet baten. Ik zou zelf gewoon even op het internet gaan kijken voor passende up-to-date drivers voor de juiste type geluidskaart en/of misschien zelfs videokaart? Het probleem is dat ik bij apparaatbeheer niet goed weet wat wat is. Intel(R) G35 Express Chipset Processor to I/O Controller , is waarschijnlijk de videokaart? De geluidskaart zit onboard weet ik en bijna alles is Intel , maar verder weet ik niet welke het is.

Wie kan / ons / helpen ?

Hey, het is mij al weer gelukt.
Ben even voor de Intel G35 (videokaart?) gaan kijken op de website van Intel.
Heel handig kon ik die downloaden en hup, helemaal perfect.
Zo had ik hem dus voordat ik mijn pc opnieuw geïnstalleerd had.
De opties voor stereo , quadrofonisch, 5.1 of 7.1 heb ik weer allemaal terug.
Ben er achter dat ik hem wel op stereo wil hebben want dan kan ik gewone stereo mp3'tjes via de receiver op multikanaal zetten en hoor ik ze over alle speakers heen. Op 5.1 kan dat niet, dan blijf ik het maar uit 2 speakers horen.
Wat echter het verschil is, is dat ondanks hij op stereo staat, de receiver bij desbetreffende dvd's wel gewoon dolby en dts etc. ontvangt en dus waarschijnlijk ook wel als dergelijke afspeelt (?).

Kortom, kijk na waar die op staat en update je geluidskaart zowel als je videokaart !
Succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan