Alleen Systeem geluiden werken nog...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Imetysaw

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Hoi allemaal,

Ik zit hier met een klein probleempje. Ik heb dus nu al zo´n 2 weken een nieuwe pc, en deze werkte tot nu toe geweldig.

Normaal gebruik ik hierbij ook mijn Turtle Beach PX21, maar die is nu weg voor onderhoud. Nu had ik een tijdelijke goedkope headset kunnen regelen. Ik plugde deze dus in, maar ik kreeg geen geluid uit de koptelefoon. Geen probleem dacht ik, dan doe ik het wel voor de microfoon, en neem ik wel het geluid van mijn beeldscherm (HP w2007v). Het probleem was dat toen ik m'n headset er uit haalde, het normale geluid het ook niet deed. Ik heb de geluidskabel er toen wel weer even uit gehaald en toen weer er in. Deed toen het geluidstestje dat er bij Realtek HD zit, en daar krijg ik gewoon geluid uit. Ook bij skype kreeg ik gewoon het geluid.

Maar als ik dan bij Youtube kijk, windows media player of een spel, krijg ik helemaal niks. Ik heb gekeken bij de volumeschuivers, die stonden gewoon op 100%, en ook kon je die groene balkjes zien bewegen dat ie signalen binnen kreeg.

Ik heb hier op mijn oude pc al eerder eens een keer een probleem mee gehad, dat had ik toen tijdelijk tot mijn turtle beaches opgelost door er what Creative boxen op aan te sluiten.

Nu zou ik graag willen weten of iemand hier een oplossing weet, ik ben software wise nog niet echt heel erg ervaren met Windows 7.

MVG,

Imetysaw

de nieuwste drivers al geïnstalleerd van je audio kaart

anders kijk is of dit goed staat

klik met je rechtermuisknop op je geluid icoon onderaan de windows taakbalk en dan kies je voor afspeelapparaten staat de juiste geselecteerd

en kijk even of je volume mixer met alle geluiden open staat - dat doe je op dezelfde manier rechtermuisknop en dan volume mixer selecteren

dan moet je wel de programma,s open hebben staan of je internet browser anders zie je die volume balkjes niet

klik met je rechtermuisknop op je geluid icoon onderaan de windows taakbalk en dan kies je voor afspeelapparaten staat de juiste geselecteerd

en kijk even of je volume mixer met alle geluiden open staat - dat doe je op dezelfde manier rechtermuisknop en dan volume mixer selecteren

dan moet je wel de programma,s open hebben staan of je internet browser anders zie je die volume balkjes niet

Ik weet niet of je het hebt gelezen maar...
Al de schuifjes staan op 100%, zoals ik zei.
Mijn afspeelapparaat staat gewoon net als eerder op Realtek Digital Output (optical).
De drivers, lijken mij zeer onwaarschijnlijk. Deze pc heb ik al het nieuwste nog 2 weken geleden op gezet, en vooraf heb ik 0 problemen gehad.

Laat trouwens maar, gelukkig werkt regedit nog wel ongeveer hetzelfde in W7, dus ik heb daar even m'n speakers eruitgegooit, restart en weer wat erin rommelen. Nu helpt het wel als ik hem op Speakers zet, wat nogal raar is, aangezien hij eerst anders stond.

Ik zet deze nu op opgelost, ik laat nog wel met een nieuwe thread weten als ik misschien nog problemen krijg met mij PX21 op deze PC

je hoeft niet te quote als je direct reageert op een vraag

wou nog even melden dat ik het inderdaad gelezen had maar er zit toch daadwerkelijk , een verschil in je volume balk normaal open zetten

en kijken in je mixer

ik gaf het alleen maar aan omdat je zelf aangaf dat je niet veel ervaring had met windows 7

wij proberen hier op dit forum gewoon mensen te helpen

en de ene keer heb je er wat aan en de andere keer niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan