Alleen veranderingen doorvoeren uit een include bestand en de pagina laten staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

gridishere

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Hallo medehelpers,
Ik wil veranderingen in mijn pagina doorvoeren uit mijn include bestand maar de pagina wel laten staan in de browser. Gaande weg gaat de pagina dus alleen aangepast worden op de inhoud van het include bestand en zal niet opnieuw worden geladen. Ik wil dus graag dat via een hyperlink de include file zal worden toegevoegd maar dat de pagina verder blijft staan. Zou iemand me hier wat mee kunnen helpen?

Als ik niet duidelijk genoeg ben leg ik het graag nog wat uit.

index.php
Code:
<html>
<body>

<p>Er komt tekst bij deze pagina dat is afkomstig uit het include bestand. Deze pagina blijft staan als de text via de hyperlink doorgevoerd is. Deze tekst "kan" geselecteerd blijven als de hyperlink is ingeladen met het include bestand.</p>

<?php
if ($_REQUEST['page'] == 'mijnpagina') {
 include('mijnpagina.php');
}
?>

</body>
</html>

mijnpagina.php
Code:
<body>
Deze text is in de pagina toegevoegd.
</body>
Bij voorbaat dank!
grid

dit is een scriptje dat ik gebruik, (je snapt vast wel hoe je er in moet werken en anders kan ik vanmiddag weer helpen)
HTML:
<IFrame name="myframe" Src="test2.php" Scrolling=No Frameborder=0 Marginheight=0 Marginwidth=0 Width=200 Height=100>
<script>
function automatic(delay) {
document.frames["myframe"].location.href = "frame.php";
document.frames["myframe"].location.reload;
setTimeout("automatic("+delay+")", delay);} 
</script

Hallo helpers,
Dank voor jullie oplossingen. Het gebruik van AJAX is hier inderdaad de manier voor.
Het werken met iframes is iets dat ik voor AJAX zal moeten vervangen. Ik zal mijzelf ook nog wat verder verdiepen in jquery. Het spijt me dat ik wat later reageer dan normaal.

Groet grid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan