Alleen verbinding gedurende Lease tijd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sdekreek

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2004
Hoi Allemaal,

Sinds enige tijd (volgens mij vanaf het moment dat ik SP 2 voor XP heb geinstalleerd) wordt mijn ADSL verbinding 2 uur na het opstarten van mijn PC verbroken.

Onderzoek leerde mij dat bij de details van de verbindingsstatus een lease termijn wordt aangegeven, namelijk lease verkregen en lease verloopt. De datum en tijd die hierbij vermeld staan verschillen precies 2 uur van elkaar.

Aangezien het lastig is dat de verbinding na 2 uur verbroken wordt, en alleen hersteld wanneer de PC wordt herstart, ben ik op zoek naar diegene die mij kan vertellen hoe deze lease tijd wordt ingesteld. Is dit iets wat door de provider wordt gestuurd of heb ik hier zelf nog iets in te stellen. Zoals al aangeven heb ik dit pas enige tijd.

Ik heb een ADSL all-in abo 2048 van speedlinq. Ik meen dat dit via het net van babyxl werkt.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Da vraag ik aan je, heb je toevallig een router staan??
Daarin kun je namelijk heel makkelijk de lease tijde veranderen.

Ja ik maak gebruik van een speedtouch router voor analoge telefonie.

Is dit een alcatel speedtouch 510 serrie, hierin kun je namelijk aangeven hoe lang de lease tijd in houd.
Je gaat in een internet explorer naar 10.0.0.138, daarna naar geavanceerde opties (instellingen) en daarna DHCP instellingen, daar kun je onderaan de lease tijd nieuw invoeren, je drukt op new, geeft op welke ip adressen het om gaat, dit zou je in dat zelfde veld kunnen zien daar er in het midden een veld staat met DHCP waarde en als het goed is een ip adres gelinkt naar jouw pc, ik zelf gok dat dat 10.0.0.150 is en dit vul je in dat veld in, daarna wordt er om een maximale lease tijd gevraagd tbv ip adres, hier vul je gewoon het maximale in.

Moet ik hiervoor eerst de bestaande DHCP server leases verwijderen? Wanneer ik er een toevoeg met hetzelfde ip-adres wordt namelijk de melding gegeven dat de het niet gelukt is om de lease toe te voegen.

Bij het aanmaken van een nieuwe kan ik overigens niet aangeven wat de gewenste lease tijd is. Dit heb ik geconstateerd wanneer ik bijvoorbeeld het adres 10.0.0.150 gebruik.

Kun je mij verder nog aangeven wat het allemaal betekent wat ik te zien krijg via het adres 10.0.0.138? Is dit het vaste adres van de speedtouch of zo?

ja, het adres 10.0.0.138 is het adres van de router om instellingen in de router te plegen, je kunt hier lekker in romellen zolang je de cd maar bij de hand hebt.
Hiermee bedoel ik als, het allemaal echt niet meer lukt dan reset je de router en de pc stel je weer in op automatisch ip adres verkrijgen en runt de cd, zo heb je altijd weer een verbinding en kun je weer alles doen.

Goed dat terzijde, je zou inderdaad ook de oude dhcp tafel weg kunnen halen en een nieuwe aanmaken, dedhcp pool loopt nu van 10.0.0.150 naar 10.0.0.200 gok ik, dus de oude pool haal je weg en de nieuwe geef je weer die waarde mee, je kan dan ook in dat veld een lease time aangeven.
Mischien dat dat wel werkt.

Ik hoop ook dat het werkt??
Dat horen we namelijk erg graag hier.

Voor de rest, graag gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan