Alleen VGA signaal op mijn desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

peetersjan

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2014
Ik heb hier een desktop fujitsu w530 celsius. (windows 8.1)
Deze heeft op de achterzijde (via moederboard) 2 aansluitingen. 1 DVI en 1 VGA aansluiting.
Bij het aansluiten via VGA alles o.k.
Bij het aansluiten via DVI geen beeld en 3 korte beeps bij het opstarten van het systeem.
Ook het plaatsen van een videokaart, en daarvan de DVI aansluiting gebruiken resulteert in geen beeld en
3 korte beeps bij het opstarten.
Beeldscherm IIyama PLE1900 is ok. (op ander systeem)
Videokaart (Gigabyte GV-R5570 werkt ook. (getest op ander systeem).
Bij de bios/grapics instellingen kan ik kiezen uit AUTO/PEG/IGD/PCIE.
Ik zou de videokaart kunnen plaatsen nadat ik deze op stand PCIE heb gezet, maar ben bang dat deze desktop,
omdat het misschien wel aan iets anders ligt, helemaal geen beeld meer geeft.

Laatst bewerkt:
in het manual lees ik dat bij gebruik van een DVI daartoe in de bios de juiste settings moeten staan.
Maar helaas verteld de F$%#^manual niet welke setting dat is :-)
Ik hoop dus dat u een manual heeft waar alle settings in de bios uitgelegd worden.
daar zal het antwoord op uw vraag vermoedelijk te vinden zijn.

Als u dat niet heeft, zou ik contact opnemen met de leverancier.

Dank voor je reactie. Ik heb zelf de manual doorgenomen, deze is in het engels.
Daar staat wel e.e.a. maar lijkt me eerder slecht vertaald, ik kan er niet veel wijs uit.
De pc is niet van mezelf, ik probeer hem voor een ander aan de praat te krijgen (met videokaart).

In de BIOS vind ik (qua video) het volgende;

AMI grapic output protocol (daar hoef ik volgens mij niet bij te zijn..)

GRAPHIC CONFIGURATION

PRIMARY DISPLAY AUTO/IGD/PEG/PCIE, deze staat dus nu (standaard) op AUTO

INTERNAL GRAPHICS AUTO/DISABLED/ENABLED ook deze staat standaard op AUTO

daaronder nog wat instellingen qua hoeveelheid geheugen voor de IGD (intergrated graphics display),
waar ik niet aan hoef te zitten lijkt mij.

Dat ik de GIgabyte GV-R niet aan praat kan krijgen is een tweede, maar de DVI aansluiting die vanaf
het moederboard loopt zou het toch minstens moeten doen.

Er zal hier vast wel iemand op het forum mij verdfer kunnen helpen.

Ik zou best willen proberen de PRIMARY DISPLAY: AUTO/IGD/PEG/PCIE op PCIE te zetten, maar ben bang dat ik misschien
helemaal geen beeld meer heb straks..

Oja, die videokaart is volgens de Gigabyte site compatible met windows 7, er wordt niets gezegd over
windows 8, daar lijkt het me niet aan te kunnen liggen.

Het is wel zo dat deze videokaart volgens de specs minimaal een 400w voeding vereist, en er een 300w voeding inzit.
Maar ook dat zal geen probleem moeten zijn, hij zou er zowieso mee moeten kunnen werken lijkt me.
Een zwaardere voeding is immers zo gekocht en geplaatst..

Weet er iemand dus of ik in de BIOS de instelling kan veranderen, waarna ik de Videokaart plaats, en..
Als ik dan nog niet via DVI beeld heb, de VGA nog "actief blijft"?

Het is zowieso raar dat de DVI aansluiting van het moederboard ook niet werkt..

Getting started

Connecting a monitor

In the factory settings, the system is configured so that an available PCI display
adapter is provided for screen output during initial setup.
This is also the case if there is an internal display adapter.
As soon as a PCI display adapter is plugged in or if the CPU has no graphics
core, all onboard display adapter ports are covered ex works.
Depending on the configuration, you can use the monitor ports on the mainboard (1) or the monitor
ports for an optional display adapter in one of the board slots (2) to connect a monitor to your device.
If you equip a device with an integrated display adapter and an optional display adapter, the
integrated display adapter is initially deactivated on attaching the optional display adapter. If both
display adapters are to be operated, you must first activate this function in the BIOS setup

en:

If an additional display adapter other than the CPU display adapter is
plugged into the system, only one additional monitor is provided for display
on the onboard display adapter. The two others act as ServicePorts and
are not intended for simultaneous image playback.
The DisplayPort is the preferred port. Therefore, the cover here can be broken off with
the help of a predetermined breaking point, in order to make the port accessible. If a
DVI or VGA port is required, the display adapter cover must be removed.

Ik kan redelijk Engels lezen, maar dit...

En de monitor hoef je niet in te stellen voor DVI? dat gaat automagisch?
En die werkt dan ook op een andere pc gelijk op de dvi poort?

Overigens zou hij op pci-e of peg dienen te staan in de bios indien je er een vga insteekkaart in plaatst, zal wel igp zijn in die bios, dat is de integraded graphic port, peg is de pci express graphic port, vreemd dat die er ook bij staat, zou ook de PCI-e zijn.

De monitor (een IIyama PLE1900) doet het goed en gaat automatisch van digitaal naar analoog.

PEG is inderdaad PCI Express, dus waarom die laatste PCIE..

Ik lees ergens op het net dat deze PCIE eigenlijk zou staan voor PCI, en dat dat alleen
relevant is wanneer je 2 videokaarten gebruikt.

Voor zover ik kan zien heeft deze pc een AMI bios.
Als een AMI bios PC drie korte beeps geeft bij het starten zou dat op een geheugen probleem wijzen: http://www.computerhope.com/issues/ch000996.htm
Alleen begrijp ik niet hoe dat te rijmen is met een DVI i.p.v. een VGA ingang te gebruiken......

Iets anders waar ik denk is een schermresolutiesetting die niet compatible is met het DVI-scherm
Zet de resolutie (in vga-modus) eens op laag.

Laatst bewerkt:
Had ik tijdje terug ook al gelezen. Geheugen is gechecked via geheugencontrole, en door 1 bank geheugen één voor één
te gebruiken. Alles o.k. met het geheugen.
Resolutie staat op 1280x1024, kan proberen door die te verzetten naar de laagste resolutie, maar denk niet dat dat wat uitmaakt.
(ook mede omdat die videokaart in een ander systeem ook op dezelfde resolutie draaide)

Ik durf het nauwelijks naar voren te brengen, maar mij is het ook eens overkomen zoiets, en toen bleek dat ik de stekker niet goed genoeg had aangedrukt :-(

Verder kan het ook nog eens het snoer zijn. Al de monitor met DVI in een andere PC geprobeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan