• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

alleen werkdagen in vakantierooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

arierood

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Berichten
72
Is het mogelijk om alleen de werkdagen in een opsomming op te nemen?
In bijgaand (van dit forum geleende) rooster staan alle dagen van de week opgenomen. Ik wil, als het mogelijk is, alleen de werkdagen, maandag t/m vrijdag, opnemen.
Gr. Arie
Bekijk bijlage vakantierooster_sd.rar
 
Zie bijgaand bestand.

Groeten,

M.
 

Bijlagen

  • vakantierooster_sd.rar
    18,8 KB · Weergaven: 55
Gebruik deze formule in rij 1 vanaf G1:
Code:
=ALS(WEEKDAG(F1)>5;F1+3;F1+1)

Cobbe
 
Arie,

Paar aanpassingen:
  • Jaartal toegevoegd
  • Rooster start op eerste maandag in januari
  • Weekend worden overgeslagen.
Wat hier nog niet inzit zijn de erkende feestdagen.
 

Bijlagen

  • vakantierooster(rdg).zip
    63,5 KB · Weergaven: 109
Laatst bewerkt:
Allen weer hartelijk dank voor het meedenken.
Ik hou me nog aanbevolen voor de erkende feestdagen, maar vind het nu ook al geweldig.
Gr. Arie
 
Ik hou me nog aanbevolen voor de erkende feestdagen, maar vind het nu ook al geweldig.
Arie,

De feestdagen zijn zichtbaar in de kalender, maar tellen niet mee. In het blad feest kun je de feestdagen aanpassen. Let alleen wel op de datumvermelding om ze mee te laten gaan bij de wijziging van het jaartal. Heb je trouwens aan twee vakanties genoeg? Ik zou er niet mee toe komen ;) Ik zou er liever voor kiezen onderaan het aantal dagen te laten tellen, zodat een naam vaker voor kan komen. Overigens, een halve dag telt nu wel voor één.
 

Bijlagen

  • vakantierooster(rdg).rar
    96,9 KB · Weergaven: 72
Dank weer voor het meedenken Rob, ik ben zelf al aan mijn tweede vakantie dit jaar bezig, dus:cool:
Omdat ik de opzet heb ´geleend´ en er sprake was van twee vakanties, heb ik het maar zo gelaten, ook omdat een poging om het om te bouwen niet lukte.
Jouw idee om dagen op te tellen ziet er prima uit, maar gaat niet helemaal op, b.v. in mijn geval, ik werk alleen op maandag, dinsdag en donderdag, een andere collega is altijd op woensdag vrij.
Ik werk momenteel op een soort van servicedesk, het gaat er vooral om om een zo duidelijk mogelijk overzicht van de bezetting te krijgen.
Verbeteringen/aanpassingen zijn altijd welkom. Gr. Arie
 
in mijn geval, ik werk alleen op maandag, dinsdag en donderdag, een andere collega is altijd op woensdag vrij.
Ik werk momenteel op een soort van servicedesk, het gaat er vooral om om een zo duidelijk mogelijk overzicht van de bezetting te krijgen.
Arie,

De bezetting op woensdag baart me zorgen ;)

Na diverse aanpassingen past het bestand hier niet meer, dus ga even naar de Excel-pagina op mijn site en daar vind je een link (derde kolom onderin).
 
Rob, helemaal fantastisch!!! Mag ik je nog om een twee gunsten vragen, nl:
de dag na hemelvaart is bij ons altijd een verplichte snipperdag en 1 mei is standaard een vrije dag. Wil je die twee dagen nog "inbouwen".
En ook het aantal collega's uitbreiden tot 30?
Heel veel dank, ook namens mijn collega's. Gr. Arie
 
1 mei is standaard een vrije dag. Wil je die twee dagen nog "inbouwen".
Arie,

Done. PvdA? Staat weer op dezelfde plaats: de Excel-pagina op mijn site en daar vind je een link (derde kolom onderin).
 
Rob, geen PvdA, maar wel een beetje in de buurt:eek:
Er zijn twee collega's die in de even week op vrijdag werken en in de oneven weken op vrijdag vrij zijn. Ik durf het bijna niet te vragen, maar is dit ook mogelijk?
Tot nu toe in ieder geval heel hartelijk bedankt. Gr. Arie
 
Arie,

Done. Heb een onderscheid gemaakt tussen niet gewerkste dagen in even en oneven weken. Het weeknummer van de dag heb ik verborgen om de vert.zoeken-formule niet te ver te laten uitdijen. Heb eerste en tweede haljaar gesplitst

Bestand staat weer op dezelfde plaats: de Excel-pagina op mijn site en daar vind je een link (derde kolom onderin).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan