Alleen Windows 8 drivers beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

hunterlol

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2008
Hallo,

Ik wil een laptop (HP Pavilion 15-b108ed Ultrabook) formatteren en naar Windows 7 overzetten.
Het probleem is dat HP geen windows 7 drivers beschikbaar stelt voor deze laptop.

Is het onverstandig om een Windows 7 installatie te doen op deze laptop?
Ik wil heel graag van Windows 8 af omdat het vol zit met fouten en vervelende 'oplossingen' die in Windows 7 veel beter geregeld zijn.

Bedankt!
Guido

@royonix,

Had het downgrade advisor moeten heten;)

Kortom win 7 zal werken alleen zoals gemeld zal de hardware drivers gevonden moeten worden, misschien als je weet welk merk en type hardware je hebt dat je bij dat merk een driver kan downloaden

Hallo

Het is nooit verstandig om te down-/upgraden na een systeem dat geen drivers beschikbaar heeft voor jouw systeem, in de meeste gevallen zullen de default Microsoft drivers na fatsoen werken, en hardware zoals die van AMD, INTEL, NVIDIA, REALTEK enz hebben meestal wel drivers voor oudere versies maar dan moet je die handmatig downloaden op de officiele sites, inplaats vanaf de website van je computer merk.

Ik raad je dan ook aan om via MSINFO32 alle hardware op te zoeken en de drivers alvast op een USB te zetten alsvorens over te stappen naar Windows 7 dit kan een hoop ellende voorkomen.

Ik ben wel erg benieuwd naar alle fouten die je in Windows 8 bent tegen gekomen.

Windows 8 staat er om bekend dat het niet uitrblinkt in gebruikersvriendelijkheid maar ik ben nog nooit tegen gekomen dat het instabiel zou zijn.

Om heel eerlijk te zijn denk ik dat een Windows 7 systeem dat geïnstalleerd is op een systeem waar geen Windows 7 drivers voor bestaan, beduidend instabieler zal zijn dan wanneer het daarop behorende Windows 8 er op draait.

Enne, het omgaan met Windows 8 is een kwestie van wennen, zeker wanneer je upgrade naar 8.1 waar je weer gewoon met het bureaublad op kunt starten.
Mis je hooguit het startmenu nog waar een bijna 100% alternatief voor aanwezig is.

Dit is onder andere iets waar ze volledig aan voorbij gegaan zijn bij Microsoft:
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/onedrive-app-faq]http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/onedrive-app-faq

"How can I browse files shared with me and Office documents I've worked on recently?
You can't currently do this in the OneDrive app, but you can by going to the OneDrive website."

Ik werk zakelijk veel via SkyDrive samen met andere personen waarbij bestanden met mij zijn gedeeld. Voor mij is het dus onmogelijk om via een desktop programma of app bij mijn documenten te komen. Dit moet altijd online en dat werkt nogal vertragend en irritant.
Dropbox is geen optie want die gebruik ik al in een andere relatie en ik wil deze twee omgevingen niet door elkaar halen.

Daarnaast heb ik regelmatig dat ik niet kan inloggen omdat het inlogscherm blijft hangen na het invoeren van mijn wachtwoord, bij W7 nog nooit gehad. Ook zo nu en dan krijg ik een freeze op rechtermuisknop of bij het openen van Chrome. Bij W7 nog nooit gehad. Ik heb het nagezocht en het heeft met de shell te maken, maar er staan alleen Microsoft opdrachten in :'). Beide issues zijn direct verholpen na een reboot. Lijkt me typisch een W8 probleem.

Daarnaast kan ik nog genoeg irritante eigenschappen van W8 bedenken, zoals het switchen van schermen als je te snel met je vinger over de touchpad veegt. Microsoft moet geen functies of OS integreren op een non touch device. Met mijn vinger over mijn touchpad is toch wat anders dan over het scherm van mijn smartphone of tablet vegen..

Mijn conclusie is het beter is om te wachten op verbeteringen aan W8 dan te gaan klooien met een W7 install, hoewel ik wel denk dat het prima mogelijk moet zijn, kost me wrs veel hoofdpijn en heel veel tijd.

@gast0158

Ik gebruik al Windows 8 op mijn laptop sinds dat de het voor het eerst uit kwam (26 oktober 2012) (Windows Upgrade Offer, laptop is zowel compatibel met Windows 7 als Windows 8) en ben in de eerste paar maanden zeer zeker veel bugs en instabiele momenten tegengekomen in Windows. Inmiddels is dit allemaal gefixt maar zelfs nu met Windows 8.1 Update 1 kom ik nog bugs tegen in games die vrienden van mij met Windows 7 niet ervaren.

@TS

Je kunt Windows 7 installeren, maar ik raad het af. Ik ben namelijk bang dat je met de chipset drivers in de knoop komt. Die van Microsoft zelf zijn niet altijd geweldig stable.

Je kunt ook Windows 8.1 'omtoveren' tot Windows 7 met dit prachtige programma: Klikkerdeklik (Engels)! Dit programma installeert onder andere een start menu waarmee je het start menu van Windows 7 weer terug krijgt. Verder kan het programma ook Windows Verkenner omtoveren tot die van Windows 7.

Wanneer je alleen behoefte hebt aan het start menu, vink je Classic Explorer en Classic IE uit:

Naamloos.png

Tijdens de installatie wordt ook het Nederlandse taalpakket geïnstalleerd. Alleen de setup is in het Engels

Suc6:D!

Laatst bewerkt:
@gast0158

Je kunt ook Windows 8.1 'omtoveren' tot Windows 7 met dit prachtige programma: Klikkerdeklik (Engels)! Dit programma installeert onder andere een start menu waarmee je het start menu van Windows 7 weer terug krijgt. Verder kan het programma ook Windows Verkenner omtoveren tot die van Windows 7.

Wanneer je alleen behoefte hebt aan het start menu, vink je Classic Explorer en Classic IE uit:

Bedankt hiervoor! Ik heb nu weer een interface die aardig op W7 lijkt :) Een aantal irritante dingen (zoals die swipe met touchpad) heb ik uitgeschakeld, alleen Skydrive is niet opgelost. Maar daarvoor zal ik gewoon moeten wachten totdat ze zelf met een verbetering komen.

Groet,
Guido

Voor w7 drivers kun je (o.a) terecht bij http://www.driverpacks.net
Overigens moet je een torrent-client hebben om ze te downloaden.

Er zijn driverpacks voor (bijv.) grafische kaarten, wifi etc., voor w7 64-bit en 32-bit.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan