Alleen Windows Verkenner start op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoogeveense RAT

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Berichten
124
Ik heb een probleem met Windows Vista. Als ik de PC opstart wordt het bureaublad niet geladen: ik zie geen achtergrond, geen pictogrammen, geen taakblak, geen sidebar, niets. Alleen een zwart scherm. Het enige dat wordt geladen is de Windows Verkenner, deze start automatisch op, maar verder wordt niets opgestart. Via de Windows Verkenner kan ik nog wel de meeste dingen doen, maar een systeemherstel kan volgens mij niet op die manier. Deze zou ik graag doen omdat ik wel een vermoeden heb wat de oorzaak is.

De problemen doen zich voor sinds vanmiddag. Toen had ik het programma Spyware Doctor verwijderd, daarna moest ik mijn PC opnieuw opstarten. Dit heb ik gedaan, maar sindsdien heb ik dus deze problemen. Als ik de PC start in de veilige modus heb ik hetzelfde probleem. Ik heb mijn PC al enkele keren opnieuw opgestart en op de normale manier uit en aan gedaan, maar nog altijd geen succes. Wie heeft er oplossing?

Ik hoop dat dit op een goede manier opgelost kan worden, want als ik Windows opnieuw moet installeren heb ik een probleem. De installatie CD van Vista heb ik namelijk niet, deze werd niet meegeleverd bij mij PC. Dus ik hoop dat er iets anders mogelijk is. Alvast bedankt! :)
 
Het is gelukkig opgelost. Ik heb via de Windows Verkenner gezocht naar Systeemherstel en deze heb ik gevonden. Vervolgens heb ik mijn PC hersteld naar gisteren, en nu heb ik weer gewoon de taakbalk, bureaublad e.d.

Is Spyware Doctor de oorzaak van mijn probleem? Of is het gewoon toeval dat het op dat moment was gebeurd?
 
Laatst bewerkt:
Zo'n problemen kunnen idd goed veroorzaakt worden bij fouten tijdens installatie of deïnstallaties van programma's.

Kijk btw eens in de handleiding van je pc of je geen verborgen partitie met fabrieksinstellingen hebt, zo kan je windows ook opnieuw installeren.
Of een recoverypartitie, bij mijn weten maakt acer gebruik van een partitie met fabrieksinstellingen en hp met recovery. Vermoedelijk maken ook andere merken wel gebruik van zulke technieken.
 
Ok, bedankt voor je tip. Ik heb een Sony computer en volgens mij ben ik in de handleiding wel eens tegengekomen hoe je de computer weer terug kunt zetten naar de fabrieksinstellingen. Geen problemen dus omdat ik de installatie CD niet meer heb.

Ik heb nog een vraag, stel ik installeer nu XP, is het dan ook nog mogelijk om op een later tijdstip de computer weer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen?
 
Laatst bewerkt:
afhankelijk met welke techniek de fabrieksinstellingen worden teruggezet, mss wel, mss niet.

Wil je xp installeren en op elk tijdstip terug willen naar vista zou ik een volledige backup nemen van m'n harde schijf met een backupprogramma als acronis ofzo...
Als je dan terug wilt kan je dat op die manier doen.
 
Ok, bedankt voor de info. Daarvoor kan ik Sony denk ik dus het beste even bellen. Ik heb wat problemen/ongemakkkelijkheden met Vista en daarom zat ik te denken om terug te switchen naar XP. De kans is echter klein dat ik dit zal doen, nadat ik heb gezien dat hier een prijskaartje van 400 euro aan hangt :shocked:
 
met een downgrade zal dit best meevallen denk ik, ik weet het niet zeker, heb geen idee van de prijs van een downgrade... Maar het lijkt me zinloos om een downgrade naar xp te maken als het toch duur blijft...
 
Ok, dan zal ik eens kijken hoe duur een downgrade is, wellicht is dat een optie.

Ik dacht dat XP trouwens wel goedkoper was. Toen ik me namelijk aan het orierenteren was voor een nieuwe computer zag ik zelfs prijzen van onder de honderd euro voor XP, maar dat zal er dan wel aan hebben gelegen dat het in combinatie met een computer is.
 
Waarschijnlijk kreeg je dan korting. Ik denk dat een downgrade zelfs gratis is, je moet eens gaan horen bij de computerwinkel waar je je pc hebt aangeschaft of het mogelijk is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan