Alleen zichtbaar bij afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

NatalieShortman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2006
Hallo,

ik zou graag bepaalde documenten beheersbaar maken indien geprint. De meest recente versie is nu op intranet te vinden, maar om te voorkomen dat allerlei onbeheerste, verouderde versies geprint worden en overal rondslingeren als zijnde de meest recente, zou ik deze op een bepaalde manier willen markeren.

Mijn idee is om in Word een tekst in te voegen (bijv. "Specimen") die alleen zichtbaar word wanneer het doc. wordt geprint. Zo ontstaat niet de verwarring dat die tekst ook van toepassing is op het digitale bestand.

Ik kan deze functie nergens in Word vinden, ik hoop wel dat het mogelijk is, want ik wil graag voorkomen om met voetteksten te werken. Kan iemand mij hiermee uit de brand helpen?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Groeten

Is "Opmaak" -> Achtergrond -> Watermerk niet geschikt voor dit doel?

Een dergelijke functie ken ik niet, maar als ik met je mee mag denken:

stel dat zo'n functie er is dan zul je naar mijn bescheiden mening bij de door jou bedoelde documenten "iets" moeten doen om die opdracht geregeld te krijgen, m.a.w. je zal per document iets moeten instellen.

Als dat zo is, waarom dan niet een heel simpele oplossing als bijv. de bedoelde documenten "oproepen" en daar simpelweg met bijvoorbeeld een watermerk of een tekstvak iets zetten zoals specimen of verouderd?

[edit] kennelijk waren ErpCity en ik tegelijk aan het typen, alleen duurde mijn verhaal iets langer :D [end edit]

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe geavanceerd je het wilt maken, maar je kunt ook printbuttontjes maken in al je formulieren, hier een macro aan toevoegen en terwijl je die macro opneemt ook het woord specimen ergens plaatsen...

Misschien wel een omslachtige manier :(

En gewoon de datum van de afdruk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan