alleen ZWART-WIT via S-VIDEO!

Status
Niet open voor verdere reacties.

christiantolsma

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
hallo ,
ik heb sinds kort een nieuwe videokaart gekocht voor mijn pc.
ik heb er een aansluiting op voor gewoone VGA en voor S-Video.
als ik mijn TV verbind met de S-Video aansluiting krijg ik op mijn TV alleen zwart-wit beeld.
het gaat om de volgende videokaart: Nvidia Geforce FX 5600 256 MB.
de kabel vanaf de S-Video van de pc gaat via een stekker over op een RCA kebel en die RCA kabel gaat weer naar een Scart stekker en die gaat in de tv.
wie kan mij helpen?

Dit heeft vaak te maken met het type kabel wat je gebruikt of dat de TV het niet goed ondersteunt.
Ik had dit probleem ook maar kon het oplossen in de instellingen van de Nvidia drivers.

Zorg wel dat je de laatste versie van de drivers download en installeer als je onderstaande opties niet hebt staan.
Dan 1x rechtermuisknop op buroblad en kies voor eigenschappen
Ga naar Tab instellingen
Klik op Knop Geavanceerd
Klik op Tabblad GForce ......
Kies voor het gemak even voor de klassiek weegaven
Klik op TV-Settings
Kies nu bij Formaat Video Uitvoer voor: Samengestelde Video-Uit
Werkt dat niet of staat hij al zo dan kies je voor de andere optie.

Klik een paar keer op OK tot je terugbent bij het buroblad

Hierna kreeg ik het netjes in kleur. Als je de PC opstart via een TV dan blijft dat gedeelte wel Z/W maar zodra XP opstart wordt het kleur.

Laatst bewerkt:
ok k zal het proberen, maar als ik de pc opstart heb ik wel kleur, totdat ik bij het welkomsscherm kom

Heb ik soms ook maar bij mij meestal Z/W. Zou het eerst eens proberen.

Bij mij had ik problemen met de NTSC en PAL instelling wijzig die ook eens

Daarnaast heeft mijn TV 2 scart aansluitinginge en een YUV aansluitinng (of zoiets) als ik mijn laptop op de scart heb aangesloten heb ik op het YUV kanaal zwartwit terwijl op de EXT (scart) kanaal netjes kleur is.....

nee, ik heb al geprobeert via de Nvidia Control Panel en dan naar de TV instellingen om dan eens te switchen tussen NTSC en PAL maar dat heeft niets geholpen.
ik denk dat het met de RCA kabel te maken heeft, want de uitgang van de S-Video heeft 4 pinnen en de RCA kabel heeft maar 2 kabels aan de binnenkant, dat heb ik net op een site gelezen.
ik ga het eens proberen met een gewone S-Video kabel, want op mijn Scart-stekkertje heb ik ook een S-Videoaansluiting.
ik laat wel weer wat weten als het gelukt is.

nee, ik heb al geprobeert via de Nvidia Control Panel en dan naar de TV instellingen om dan eens te switchen tussen NTSC en PAL maar dat heeft niets geholpen.
ik denk dat het met de RCA kabel te maken heeft, want de uitgang van de S-Video heeft 4 pinnen en de RCA kabel heeft maar 2 kabels aan de binnenkant, dat heb ik net op een site gelezen.
ik ga het eens proberen met een gewone S-Video kabel, want op mijn Scart-stekkertje heb ik ook een S-Videoaansluiting.
ik laat wel weer wat weten als het gelukt is.

Maar heb je het ook al geprobeerd via Samengestelde Video-Uit wat ik had aangeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan