Alleenrecht op applicatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter rb1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rb1

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Ik wil soms programma's gebruiken die alleen ik mag gebruiken!
In welke map moet ik deze programma installeren zodat anderen geen toegang of zelfs niet zien dat deze programma is geinstalleerd?

Dit werkt alleen als je de enige administrator bent, want andere admins kunnen overal bij als ze dat willen, wat je ook doet..

Maar verder kan je programma's installeren waar je dat maar wil, sommige programma's moeten dan wel op de root geinstalleerd worden, dus een eigen map op de c:\ is geen probleem die map kan je een willekeurige naam geven en tijdens de setup van dat progje aangeven dat je het daar wil installeren..

Dan klik je die map met rechts en kiest eigenschappen en dan beveiliging, daar vind je de ntfs rechten in dat lijstje vind je meestal "Systeem", "Maker/Eigenaar", "Administrators" en "Gebruikers" (daar blijf je vanaf)

Voeg alle accounts in je computer toe aan die lijst en zet een vinkje bij "Deny" - "Full control" of "Deny" - "Read execute" (hoe heet dat ook alweer in het Nederlands:rolleyes: ) bij elke accountnaam.

Dan ziet iedereen wel die map staan maar kan er niet in :) behalve de administrators dan die kunnen de rechten weer overnemen..
:thumb:

ps. Voor xp home moet naar Vveilige Modus voor deze procedure...

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb het geprobeerd?
Maar als ik op eigenschappen druk krijg ik geen tabblad met Beveiliging te zien?
Ik zie alleen Algemeen, Delen en Aanpassen.

Ik gebruik Xp Pro Sp2 met laatste updates.

Moet je via extra, mapoptie, weergave

"Eenvoudig delen(aanbevolen)" uitvinken.. :)

Dan heb je wel een knop beveiliging..

Mocht bovenstaande optie niet helpen dan heb ik een andere vraag , heb je wel een ntfs partitie ? of fat 32 ?

Ik heb NTFS:thumb:
Thanx voor asking.

Ik zit alleen te denken.
Binnenkort worden alle pc's in een netwerk geplaatst.
Geeft het uitschakelen van "eenvoudig delen" geen problemen dan?

Laatst bewerkt:
Hoeft niet echt problemen te geven, maar dan schakel je het toch weer in als je klaar bent met het instellen van de rechten. Deze blijven daarna gewoon gelden alleen de knop beveiligen is dan niet meer te zien..
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan