Allegro Achtergrond Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikiej1

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2008
Berichten
138
Beste iemand die (een beetje) verstand heeft van Allegro, :)

Als ik een zelfgemaakt plaatje, bijvoorbeeld een poppetje in paint gemaakt die op de achtergrond wit is, laat bewegen met een Allegro-programma, dan zie ik die witte achtergrond van het poppetje ook nog op de (zwarte) achtergrond van het scherm. Ingewikkeld hea?
Het poppetje is bvb deze:
Bekijk bijlage Player_Rechts_1.bmp
dan zie ik bvb dit:
Bekijk bijlage HelpMij.bmp
Maar ik wil dat dat paarse dan ook zwart is, kan iemand mij helpen?

B V D, Erik.:rolleyes:
 
Je moet de achtergrond de kleur RGB(255, 0, 255) geven en dan is je probleem opgelost. :)

edit: die heb je al als achtergrond. Hoe teken je de sprite ? (met draw_sprite zou het moeten werken)
 
Laatst bewerkt:
Ja :)

Maar ik wil graag een plaatje als achtergrond en al helemaal geen paarse achtergrond dus;)
en ja.. ik gebruik de functie draw_sprite();

Grtjez,, Erik:thumb:
 
Maar ik wil graag een plaatje als achtergrond en al helemaal geen paarse achtergrond dus;)
en ja.. ik gebruik de functie draw_sprite();

Grtjez,, Erik:thumb:

De afbeeldingen zelf voldoen aan de eisen, dus ik vermoed dat je ergens iets fout doet in je code. Kun je misschien wat code posten ?
 
Opgelost

Ik heb het zelf al opgelost, toch bedankt voor de moeite! ;)

Ik heb het zo gedaan:

for( int xPlayer = 0; xPlayer < 54 /*Breedte van plaatje*/; xPlayer ++ )
{
for( int yPlayer = 0; yPlayer < 119 /*Hoogte van plaatje*/; yPlayer ++ )
{
if(getpixel(Player,xPlayer,yPlayer) != makecol(255,0,255) )
{
putpixel( screen, PosX + xPlayer, PosY + yPlayer, getpixel( Player, xPlayer,yPlayer ) );
}
}
}


Ik hoop dat het duidelijk is :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het zelf al opgelost, toch bedankt voor de moeite! ;)

Ik heb het zo gedaan:

for( int xPlayer = 0; xPlayer < 54 /*Breedte van plaatje*/; xPlayer ++ )
{
for( int yPlayer = 0; yPlayer < 119 /*Hoogte van plaatje*/; yPlayer ++ )
{
if(getpixel(Player,xPlayer,yPlayer) != makecol(255,0,255) )
{
putpixel( screen, PosX + xPlayer, PosY + yPlayer, getpixel( Player, xPlayer,yPlayer ) );
}
}
}


Ik hoop dat het duidelijk is :P

Je tekent elk object dus handmatig naar het scherm in je spel ? Dat zal aardig wat werk worden dan. :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan